2010. június 1., kedd

1 éve Angliában!

Ide is elérkeztem, az első évforduló. Ma egy éve június elsején érkeztem, akkor 27 most mindössze tízen valahány fok van. Esik.
Bevallom már régóta nem tartom számon a napokat, heteket, hónapokat... összemosódtak. Az először fonák és teljesen furcsa Anglia mostanra természetes és megszokott. A blog vezetése közben sokat írok a fejleményekről, persze még mindig nem tudok annyit írni, amennyit kellene. Szóval nagyjából minden rendszeres olvasó képben van azzal, mi is történt 12 hónap alatt, de azért megpróbálok írni egy kis összefoglalót.

Az eredeti célom a nyelvtanulás volt és egy középfokú megszerzése. Ezt el is értem 2009 decemberben, sikeresen átmentem az FCE vizsgán ami egy középfok feletti nyelvvizsga (upper intermediate). A vizsga után még mindig nem olyan volt az angol tudásom ahogy én az szerettem volna, s utána az volt a célom, hogy a tudásom megállja a helyét a hétköznapokban. Az irodalmi angol nem sok, azt kell hogy mondja, olyan mint amikor a katona bevetés előtt szimulátorban gyakorol, de élesben már minden más... Én jó katona akartam lenni! :) Gyakoroltam, megedződtem. Mostanra elég jónak mondható az angolom, bár még mindig nem vagyok megelégedve. Persze mint mindig most is kitűztem egy másik célt magam elé, és persze mint mindig most is el fogom érni. Ez a CAI a felsőfokú. Ha egyetemre akarsz jelentkezni a UK-ban akkor ez elengedhetetlen.

Eleinte sok más cél nem lebegett előttem, az első hetekben a "túlélésért" játszottam, nem gondoltam volna, hogy ilyen messzire jutok.

Életemben nem utaztam ennyit. Eddig 38 helyen jártam egy év alatt (kétszer külföldön) és még csak nincs vége! Pontosan ma egy éve repültem először, s azóta nyolcszor ültem repülőn. Már olyan, mint a buszozás. :) A világot tényleg látni kell! Gyerekek, annyit de annyit lehet tanulni más kultúráktól, erőt meríteni más életmódból. Mindössze az a dolgunk, hogy nyitottak legyünk mindenre, próbáljunk meg reálisan pozitívak lenni, nem ítélkezni felelőtlenül.

Barátok. Ahányszor belegondolok abba, hogy azok az emberek, akikkel a hétvégéimet töltöm, s még hétköznap is találkozom egyszer mind hazamennek, s elég távol fogunk élni egymástól rossz érzéssel tölt el, de nem szomorít el többé. Már most tudom, hogy találkozni fogunk! Rengeteget beszélünk erről. Nagyon szeretem őket. Fantasztikusak egytől egyig! Sokat kaptam, adtam. Igazi barátok. Megígérem készítek egy videót róluk csak nektek! :)

Hostok. Összeteszem a két kezem, az ég felé fordulok és hálát adok. Én itt családtag vagyok. Engem itt szeretnek. Minden amellett, hogy mondják/mondjuk egymásnak érzem is, teljesen feleslegesek a szavak. A hostanyám egy tündér. Barátnők vagyunk, nagyon sok mindent elmond nekem, és ezzel megtisztel. Figyelmes, néha kiborult a buli (nem vészesen), de együtt feltakarítottunk. Jó anyuka, jól főz ;) (nekem nem is kell szinte), jó feleség, jó ember. A hostapám. Eddigi tapasztalatok azt mutatják, a hostapák nem gyakran teremtenek kommunikációs szituációkat az au pairekkel. Ezt az én esetem megcáfolja. Persze feleannyit beszélek vele, mint a hostanyámmal (még szerencse, mert akkor nem lenne szabadidőm=) ).
Gyerekek. Imádom őket. Mind a hármat. Nem mondhatnám, hogy rossz gyerekek, inkább néha huncutkák, de ez belefér. Én szörnyű voltam :) (bocsi anya).
Nagyszülők. Az anyai nagypapáról nem tudok sokat említeni, de a nagyi az imád. Eleinte nem sok pozitív benyomásom volt vele kapcsolatban, megindokolni nem tudom miért, de ez megváltozott. Megölel, olykor még puszit is kapok, a mosoly meg alap... Az apai nagyszülők viszik a pálmát :) Carol és John elragadóak. Carol egy kis csicseri madárka, mindig csipog és jó hallgatni =). Szeretem amikor átjönnek, kellemes emberek.
Emma2 (a nő akinek vasalok). Meglepően személyes dolgokat elmond olykor-olykor, s sokszor nem értem honnan jön ez az egész, de végül is megtisztel.

Zsófi. Ő volt az első ember, akiről valahányszor kijelentettem/kijelentem, hogy a barátom, úgy is érzem és gondolom. Nem mondom, hogy egy hullámhosszon voltunk az elején, de összecsiszolódtunk. Én tanultam tőle (hát nem főzni...), és biztos vagyok benne, hogy ő is tőlem. Köszönök mindent.

Oxfordshire. Gyerekek, ide kell jönni! Én már úgy ismerem mint a tenyeremet! Kocsival bárhova eltalálok most már térkép nélkül is. Már említettem mennyi helyen jártam itt kint, de nekem eddig ez a megye tetszett a legjobban. A legfőbb dolgot nem is említve.. itt beszélik a legszebben az angolt. Nekem mondhat akárki akármit, én már beszéltem Londonból jöttekkel, északiakkal, déliekkel, az oxfordshire-i dialektus a legszebb és a legkönnyebben érthető. Oxfordról : szeretem azt a várost, igaz mostanában egyre kevesebbet járok oda, de a jövőben lesz bőven időm bepótolni, mivel jelentkezek az Oxfordi Egyetemre! Tudom mire gondoltok, hogy drága... drágább mint otthon, de van megoldás. Ha akarjátok máskor írhatok róla.

Életmód. Milliószor egészségesebben étkezem, rengeteg zöldség-gyümölcs szerepel az étrendemben. Kisebb adagokat eszek, és odafigyelek! Milliószor többet mozgok. Alapvetően kirándulásokon mindig lemozgunk 5 és 10 kilométert, s ehhez hozzáadom hogy gyakran edzek a kondiba, akkor már elég jól állok :) Oh, és ha azt is számolom, hogy a plusz munkák közben 2 órát állok a talpamon és aktívan mozgok, akkor az is felér egy jó kis gyakorlattal. Mindenezek ellenére nem fogyok, a súlyom standál, de talán az alakom változik. Kezd egyre inkább nem érdekelni, mivel jobban érzem magam a bőrömben, mint előtte.

Otthoniak. Hiányoznak, de boldogulok hála a skype-nak és magának a Netnek. :) ugye az ember úgy van, hogy tudja, a család nem fogja elhagyni még akkor sem ha külföldön él... Tudom hogy várnak rám, és majd szeretettel köszöntenek ha hazamegyek. Remélem nem okoztam nagy csalódást az elmúlt egy évben!

Magamról. Önmagamról fecsegek a legtöbbet. Egoizmus?? Nem... lélektan.. Tudjátok mi az ábra önmagammal...! Haverok vagyunk, jóban-rosszban :) Fejlődök, javulok... jó úton haladok..

utolsó összefoglaló gondolat : ÉLETEM LEGJOBB ÉVÉT TUDHATOM A HÁTAM MÖGÖTT, AMINEK EGYETLEN PERCÉT SEM BÁNOM. JOBBAN TISZTELEM AZ EMBEREKET ÉS ÖNMAGAMAT, ÍGÉREM TOVÁBBRA IS NYITOTT SZEMMEL DE MÉG INKÁBB NYITOTT SZÍVVEL JÁROK. A VILÁG ÉS LEGFŐKÉPPEN ANGLIA MEGBABONÁZOTT. NÉHA OLYAN EZ AZ EGÉSZ MINT EGY REALISZTIKUS ÁLOM, EGY MÁTRIX (hogy lehet egy álom realisztikus?)... MINDEN ESETRE KÉRLEK NE ÉBRESSZ FEL..

XXXXX

10 megjegyzés:

  1. Sziia !!

    már rég óta vártam az összefoglalódat az egy éves évfordulódról. nem csalódtam. ismételni nem szeretném önmagamat, de tényleg klassz lány vagy. én is au-pairnek szertnék menni, írtam is neked mailt (ha még rémlik). remélem nekem is összejön egy hasonló rendes család(csak ezért imádkozok). most már abban is megerősítettél, h valahova oxforshire-be menjek amennyire csak lehet. bár több hely is vonz, de tény hogy nyelvtanulás szempontjából nem elhanyagolható az hogy érted e mit mondanak neked. majd írok mailt ha tudom, hol leszek, biztosan nagyon inspiráló lenne egy találkozó veled.

    köszi, h olvashatlak: Fruzsi

    VálaszTörlés
  2. Drága kiscsillagom! Nem találok szavakat...............de Te tudod mit akarnék mondani. Igen én mindig itt leszek Neked és kimondhatatlanul SZERETLEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Húh Melinda! Én sem igazán tudom, hogy mit mondhatnék. Nagyszerű csaj vagy! Csak tanulni lehet Tőled. Gratulálok, hogy mindezt elérted! Én szeretnék olvasni az egyetemi jelentkezésről is, és arról is, hogy pontosan mit tanulnál ott. :)

    VálaszTörlés
  4. A csaladod csak buszke lehet rad,biztos h nem csalodtak benned az elmult egy evben,ah.ezt fennt olvashattuk is a kommentben:))
    Nagyon makos vagy a host csaladdal,ha a csalad nem jo akkor lottek az egesz au-pair dolognak....bar a gyerekek ezt kompenzalhatjak:))
    Sok szerencset az egyetemhez! Es tok jo lenne ha taliznank az osszel:))

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a kommenteket mindenkikitől!
    Fruzsi : jó döntés idejönni :)
    Anyukám : tudom ;)
    Évi : a következő szösziben írok az egyetemről és Tanzániáról is.
    Niki : itt leszek, talizunk. Promise! :)

    VálaszTörlés
  6. happy new year ;)

    VálaszTörlés
  7. Mindenképpen írj az Oxfordi egyetemes részről légyszi ez valahogy megragadott :) Büszke vagyok rád!Ügyes vagy nagyon.
    Era

    VálaszTörlés
  8. Szia Melinda!
    Gratulálok az elmúlt 1 évhez és kivánom, hogy ezután is váljanak valóra álmaid. Klassz lány vagy, akik olvassák a blogodat sokuknak példakép vagy, igy kell élni, nyitottnak lenni.
    Köszönöm, hogy megosztod velünk a rengeteg élményt, az életérzést, a csodálatos képeket és a fantasztikus beszámolókat. Amikor olvaslak, úgy érzem, mintha én is veletek lennék. Mindig izgatottan várom az újabb beszámolót. Jó nyarat és sok kalandot!
    Gabi

    VálaszTörlés
  9. Hát az első hetekben én sem gondoltam volna, hogy valaha azt fogom mondani, hogy nekem is igaz barátom vagy, és én is sokat tanultam Tőled! Remélem még nagyon sok közös kaland vár ránk, a legközelebbi éppen 2 nap múlva: Tenerife !!!!!!! :P
    Zsófi

    VálaszTörlés
  10. Hát ismételten sok-sok elismerésem. Az egyetem nagyon jó dolog, erről én is szívesen olvasnék majd.

    Minden jót!

    VálaszTörlés