2010. január 6., szerda

Ha havazik Angliában...

...akkor megáll az élet.

fun mert :
-senki nem megy suliba
-senki nem megy dolgozni
-szánkózni lehet :) (amit már pár éve nem tettem!)

not fun (at all) mert :
-törlik a járatokat
-utak járhatatlanok,veszélyesek (főleg a keskeny,dombos,kanyargós angol utak)
-fél percenként hómennyiség csekkolás
-ez a fő téma.....!

Körülbelül 20 centis hó esett le egy éjszaka alatt, ami hazavágta az angolokat. A host családom elmondása szerint, ez egyáltalán nem megszokott tél Angliában. Mind az amit most látok az az elmúlt három-négy év telét jellemzi, előtte a hó alig ha volt(van amikor egyáltalán nem!). Ez a havas időszak durva becslés szerint 10-12 napig tart, aztán kitisztul az idő és nem lesz ennyi hó. A britek a legcsekélyebb értelemben sincsenek hozzászokva az ilyen "zord" időhöz és annak körülményeihez, ebből következtetve rendes felszerelésük sincs az ehhez hasonló havas idő ellen(mint például téli gumi, hótoló gép vagy vegyük a legprimitívebbet, a jó öreg hólapátot). Talán az én családom leleményesnek mondható, mivel nekünk van kerek egy darab, normál termetű hólapátot megszégyenítő méretű hólapátunk(avagy egy jó nagy evőkanál, ahogy én fogalmaztam).
Gréta német barátnőmnek a születésnapjára egy kis meglepi bulit kezdtem el szervezni péntekre Oxfordban, de mivel az osztálytársak nagy része Anglián kívül ragadt, s az én renault cliom sem alkalmas most az utakra, így el kell, hogy halasszam.
Találkoztam Zsófival tegnap, mivel átmentem Banbury-be. Annyira örültem, hogy végre itt van. Úgy volt hogy 4-ig tudok maradni, mivel a csajok olyan 5-re érnek mindig haza a suliból, de Emmától 3 előtt pár perccel kaptam egy sms-t, hogy már otthon vannak a lányok, vezessek óvatosan. Na összeszedtem magam és elindultam haza. Az úton szörnyen esett a hó. Mindenki 40-50km/h sebességgel haladt a főúton! Sajnos több hó várható és Em meg is említette, hogy reméli nincs törölhetetlen programom a hétvégére, mert ilyen időben nem jutok el sehova. Eszméletlen!!!
Mindenki otthon ül, be vannak zárkózva, maximum szánkózni mennek el az emberek, s majdnem mindenhova gyalog. Nem tudom Zsófinál mi a helyzet, de szegénynek elromlott a fűtés a házban és nincs Net sem! Ilyenkor kell hálát adni Alexander Graham Bell-nek, a telefon feltalálójának :) holnap az első dolgom lesz, hogy felhívjam Zsófit..
Zsófi rövid sztori : amikor landolt a gépe, a repcsi egyik szárnya füstölni kezdett. Majd jöttek a tűzoltók és lelocsolták. Az utasoknak egy szót nem szóltak, mint például, aggodalomra semmi ok vagy amint látják a gép szárnya füstöl, de blablabla ... Remek történet, remek időzítéssel mivel jövő héten megyek haza.
Remélem jövő péntekre gondunk sem lesz az idővel! Huhuuu, már csak 9 nap!










4 megjegyzés:

  1. Szia! Itt, Franciaországban ma estére mondtak havazást. A helyzet ugyanaz itt is, se hókotró, se hólánc, az élet megáll, ha esik a hó. Egyébként a képeket elnézve esett ott több is, mint 20 centi. Remélem, szerencsésen hazajutsz majd a havas idő ellenére is.

    VálaszTörlés
  2. A hírekben vártak 20centis havat, ezért ez ragadt meg a memóriámban. De szemmel láthatólag és valószínűleg többet kaptunk. Bár még mindig nevetséges, hogy ennyire nem készülnek fel... köszi, én is remélem, hogy minden rendben lesz az utazással, vagy legalább nem fog füstölni a gép szárnya... :)

    VálaszTörlés
  3. és még többet ígértek a hétvégére...

    VálaszTörlés