2010. május 20., csütörtök

Ez egy ilyen szosszenet

Kilepek az ajton es inhalalok. Beszippantom a majusi levegot egeszen a tudom fenekeig. Fantasztikus! Az ido az elmult napokban ragyogo! Ma a homero szerint 25-27 fok volt, bar azt hiszem csak felforrt az "agyvize". Akarmennyi fok volt, az erzes szamitott. Imadtam, hogy mar egy kicsit meg is perzselt a nap amikor Olit loktem a hintaban. Imadtam, hogy vegre bantotta a napfeny a szemem es hogy rakenyszerultem arra hogy leoltozzek polorol egy nyari atletara. Itt a nyar! Nos akarmilyen szep ez a tundermese, Angliaban sajnos nem lehet ezzel a mondattal dobalozni. Ilyen itt egyszeruen nincs. Az ido kiszamithatatlan(hisz mult hetvegen meg be-befagyott a fenekem) s most meg le-leolvad a nadrag rolam ha a napon sutkerezek... Mult nyaron megedzodtem, szoval nem lesz itt semmi gond! :)
Sztorim van egy csomo, csak idom nincs! Lassuk csak, lassuk csak.. valasszunk egyet-kettot igy hirtelen. Kezdek egy nagy meglepetessel! Jelentkeztem onkentes munkara TANZANIABA(Afrika, Kenya szomszedja) egy honapra jovo marciusra. Mar visszajelzest is kaptam, bejutottam, helyet kaptam! Meg mielott tovabb haladok, engedjetek meg hogy visszatoljam a leesett allatokat a helyukre es elmagyarazzam miert is dontottem ugy, hogy belevagok ebbe. Kerdes igaz nem illik kerdessel valaszolni, de muszaj ezzel kezdenem : mert miert ne? Miert ne probaljam ki? miert ne hadjam hogy kerek egy honapra belemivodjon Afrika szelleme? miert ne segitsek azoknak az embereknek? miert ne tapasztaljak meg valamit, amihez nem sok embernek van mersze? miert ne tagitsam megjobban a vilagnezetem? A valasz : persze, miert ne..! Anya Te ismersz.. tudod, hogy kiskoromba mindig a National Geographic Channel-en csungtem, serengetit es szavannat lattam mindenhol. Igen, az olyan 10 evvel ezelott volt, amikor meg almodoztam, amikor meg mertem almodni. Aztan a nagy kamasz korom elsoporte az almokat, a jelennek eltem a jovore es multra nem is gondolva. Kibuggyant tini enem, eltem, buliztam ambiciok pedig sehol... nos ez az elmult 2 evben kezd vissza-visszajonni. :) Egy eve meg almodozni is elkezdtem ujra! Persze nyakonontve egy csipet realitassal!:) Jo ha esznel vagyunk avagy ahogy en mondom neha "eberem almodunk"! Nos visszaterva a targyra, az onkentes munka kozeppontjaban arvahazi gyerekek vannak. Reggel 8-tol korulbelul delutan 4-ig kell veluk foglalkozni, es nagyon buzgon akarok dolgozni! Biztosan piszok nehez lesz mind azt felfogni es hagyni hogy tudatosuljon benne mi fog zajlani korulottem. A dolog szuper oldala, hogy lesz idom kirandulni. Egy eleg kezdetleges tervem van erre: kilimandzsaro, Zanzibar, Safari-ride es egy-ket tengerparti nap... Meg van 10 honapom, hogy ezen gondolkodjak...:) nem kapkodok, alaposan fel akarok keszulni az egeszre! Kivanj szerencset es lassuk a kovetkezo sztorit!

Jovo tel irany CSEHORSZAG!!!
How come? Az egyik legjobb baratom egy cseh lany, Martina aki meghivott egy sielesre ;) Amit roviden tomoren tudni kell a csehekrol (persze csak nagy altalanossagban) az az, hogy sportosak, imadjak csinalni es nezni mindent sportot, persze elonyben a teli sportagak! Nos tovabb haladva Martinaeknak az egyik sicentrumban van egy nyaralojuk avagy e telelojuk, szoval idealisabb helyen nem is lehetne. A hab a tortan, hogy masik legjobb baratunk Tom (angol) minden telen odajar sielni es o is akkor jon amikor en! Tovabba (hogy fokozzam a hangulatot) masok is hivatalosak a baratikorbol, de az meg a jovo kerdese, hogy ki fog tudni eljonni s ki nem... Minden esetre en boldog vagyok! :)
Ezek a jovobeli tervek voltak...
Tele vagyok tervekkel. Egy gepezet vagyok aminek a Vilag a motorja. Sok jo es rossz oldala van, es a "legrosszabb", hogy minden nezopont kerdese. Miota kint vagyok Angliaban sokszor szembesultem azzal, hogy a rossz dolgokat is lehet jol felfogni. Ha mar csak abbol kiindulunk, hogy minden okkal tortenik ez mindig ott lesz valaszkent. Ha valami nem ugy jon ossze ahogy terveztem, vagy kilatastalan a helyzet akkor azt mondom : "Olyan meg nem volt, hogy ne legyen sehogy!" Szoval ha az egyik lehetoseg elbukott, akkor jon egy masik, s ez csupan annyit tesz, hogy igy kellett tortennie... S ilyenkor kell uj erore kapni! Merits energiat a masikbol! Sajnos eddig nem volt iszonyat nehez idoszakom kint, ugyan voltak kisebb egyszer fent egyszer lentek, de midnig probaltam egyensulyban maradni. Ez tobbnyire onmagamnak koszonhetem s masodsorban az embereknek akik mellettem allnak es tamaszt nyujtanak. Meg mindig millio tervem van, s tudom hogy nem lehet mindegyiket megvalositani, s csak azert mert nincs eleg idom es eleg penzem minderre. Ekkor jon a kepbe a nagy szo : PENZ. Ez alap. Ez mindenhez kell. Erre van a legnagyobb szuksegem most es erre lesz mindig. Szoval visszavezetve az elet egy nagy ARUHAZ. Sok a kinalat, neha tulsagosan is, es csak a penzedtol fugg, hogy mennyire futja. Olykor akad egy-ket kiskapu avagy "lopni" neha lehet :D
El sem tudjatok kepzelni, hogy mennyire megvaltoztam. Tudom hogy vannak emberek, akik szemelyesen is ismernek, s azt gondoljak, hogy nem feltetlenul jo iranyba, vagy azt hogy ez nem en vagyok. En meg nem ereztem ekkora erot, kitartast, batorsagot, szabadsagot, kedved, boldgosagot, szenvedelyt es magukat azokat az erzeseket, amiket nap mint nap erzek. Ki kellett jonnom ide, hogy talalkozzak Melindaval. Simon Melindaval. A legnagyobb onmagammal. Szerintem anyukammal jobb a kapcsolatom miota kijottem. Apukammal hatarozottan, vele tobbet beszelek. Apa valoszinuleg meg mindig nem olvassa a blogot, de mar ez sem zavar.
Most itt egy masik meglepetes. Anglia utan is folytatom a blogot. Miutan lezarul az itteni elet, egy utazo blog lesz belole az eddigi terveim szerint. Mert komolyan szeretek irni, s azt is szeretem ha latom a kommentekben h Ti is szeretitek amiket irok. Meg akkor is ha neha kicsit kusza...
Egy tervre kell teljes erobedobassal koncentralnom az pedig a nemet nyelvvizsga. Nyaron kezdek egy kurzust es meg mielott hazamennek, megprobalom magam a kozep foku nyelvvizsgan. Miert a nemet? Tanultam, tetszett es tetszik es Europaban jol jon. Tovabba jovo tavasszal, Tanzania utan, kimegyek Ausztriaba (Becs) egy par honapra tanulni, hiszen akarmilyen nyelvet a leghatekonyabban az adott orszagban lehet elsajatitani. Mindemellett ott leszaz osztrak baratnom Ruth, aki gyakran hianzyik es Greta (nemet), aki szeptembertol ott fog egyetemen tanulni. Es a legnagyobb plusz : KALAND!
Neha mikor vegig gondolom, hogy miket is fogok csinalni, az kell hogy mondjam, orultnek tartom sajat magam. S talan az is vagyok.. :) Nem talan, az vagyok! Kijelentem ennyi! :)
2 het mulva egy eve Angliaban!
Most csak tomoren s ket het mulva irok egy hosszabb szosszenetet. Amit mar ezerszer elmondtam, nem bantam meg! Ha visszamehetnek az idobe, mindent pontosan ugyan ugy csinalnek. Meg a hibakat is elkovetnem, mert a vegen mindig valami jobb dolog sult ki beloluk. Az angolom mostanra nagyon jo, es orom kijelenteni, hogy komolyan gondolom. Szinte barkit kepes vagyok megerteni, szinte barmirol kepes vagyok beszelni. Kulon orom (s erre nem is gondoltam volna), hogy igazi angol barataim is vannak. A hostanyam az egyik ilyen angol baratom! Eszmeletlen ez a kapcsolat kozottunk. Nevetunk, csevegunk akarmikor, akarmirol, es annyi mindent megosztunk. A masik, hogy annyi mindenben segit, hogy ezt egy hostanyatol nagyon nagy szo! Koszonom az eletnek hogy idesodort hozzajuk!
Az otthoniak.. Nehez ez a resz. Nem resze lenni az igazi csaladnak. Sok mindent nem osztunk meg ugye, teljesen mas dolgokat csinalunk.. Mostanra midnenki hozza szokott, hogy nem otthon elek. Nem tudom mennyire hianyzok, Ti hianyoztok. Gondolkoztam azon, hogy vajon onzoseg e az, hogy nem fogok a kozeljovoben legalabb is otthon lenni s elni fogom a sajat kis eletem. Arra jutottam, hogy NEM! Azzak senkinek nem segitek, ha hazamegyek, annak ellenere, hogy nem akarok s egy olyan eletet folytatok, amit nem akarok. S ebbol kifolyolag, akkor tudok masokat is boldogga tenni, ha onmagam is az vagyok. Nagyon sajnalom hogy Pistin kivul senki nem jott ki meglatogatni. Annyira tetszene nektek gyerekek! Annyi mindent megmutatnek!
Pistirol beszelve... Nem tudom, hogy vajon elolvasod e.. Nem emlitek semmit, mivel nem kerdeztelek meg, hogy lehet e... de koszonok mindent, es tudom, hogy minden jo lesz! es sajnalom.
Nos most ennyi jott kedves mindenki. Ez egy ilyen bejegyzest... A mutl hetvegit hetvegen felrakom. jo lesz ;)
S ezuttal kivanok mindenkinek tovabbi szep hetet! Elvezzetek az eletet!

9 megjegyzés:

  1. Húúúh na ez már nem semmmi. Nekem is nagyon jól esett egy ilyet olvasni, ilyenkor az olvasó is helyre tesz magában egy-két dolgot.
    Legalábbis szerintem. Külön öröm, hogy a blogod akkor ezek szerint november után is aktív lesz. Szeretném, ha tudod, hogy én fiatalabb vagyok nálad egy évvel, így számomra te ismeretlenül is példakép lettél. Nagyon ügyes lány vagy, bárki tanulhatna tőled. Ami a legszebb, hogy nekem is hasonló érdekes, merész terveim vannak a jövőre nézve, és téged olvasva rájövök: minden lehetséges, csak akarni kell.
    Ezen nevettem egy jót: "Olyan meg nem volt, hogy ne legyen sehogy!" anyukám szokta mindig ezt mondani, ha kicsit elfelejtkezem magamról és elszomorodom valami miatt. Ez is jó, hogy már rendelkezel ilyen bölcsességekkel.
    Büszke lehetsz magadra, és remélem sosem feledjük el, hogy mindig csak annyi jót kapunk amennyit megérdemlünk. Ha sok jót kapunk, akkor azt is megérdemeljük. köszönöm, hogy olvashatom az életedet.

    Fruzsi

    u.i.: ékezetek mikor lesznek?

    VálaszTörlés
  2. Drága kis csillagom! Örülök,hogy megtaláltad Simon Melindá-t!Ez az egyik legfontosabb dolog az életben,sokkal könnyebb minden.Nagyon hiányzol,és mindig is nagyon fogsz hiányozni,de ha Te boldog vagy,nekem ez a legfontosabb.(nem vagy önző,nyugi) FANTASZTIKUSAN BÜSZKE VAGYOK RÁD!!!!!!!!!!!
    Csodállak,hogy ennyi energiád van.Nagyon Szeretlek.

    VálaszTörlés
  3. úgy irigyellek,hogy mész Afrikába.

    Amúgy ha majd egyszer visszamész M.O.-ra mit akarsz ott csinálni?

    VálaszTörlés
  4. LE A KALAPPAL MELINDA!!!
    Nem semmi a pozitiv gondolkodasod,nekem ez mostansag kicsit megcsappant,ugyh.kulonosen jo volt olvasni:)
    Jol teszed h. ennyi helyre mesz majd,mekkora jo lesz majd meselni a gyerekeidnek,h. anya Angliaban is elt,Afrikaban is egy kicsit,Austriaban is kicsit,meg meg ki tudja mit hoz a jovo:))meg nem beszelve az eletre szolo elmenyekrol.....en is legszivesebben mindenhol elnek egy kicsit:))
    Az Afrika projectedrol tudnal irni egy kicsit tobbet??En kozvetlen erettsegim utan akartam menni,de vegulis inkabb beultem az iskola pardba(bad idea).Melyik ceggel mesz??Mit allnak ok,kaja,szallas???gondolom repjegy-et a jelentkezo allja. Ha itt nem akarod leirni megirnad FB-on??:)
    kosziii es megegyszer gratulalok!

    VálaszTörlés
  5. "Gondolkoztam azon, hogy vajon onzoseg e az, hogy nem fogok a kozeljovoben legalabb is otthon lenni s elni fogom a sajat kis eletem. Arra jutottam, hogy NEM!"

    TELJESEN IGAZAD VAN! Ha nem tennéd meg akkor egész hátralévő életedben kérdezgethetnéd magadtól: mi lett volna ha . . . ?

    Különben is addig kell élni amíg fiatalok vagyunk.
    Én idén nyáron 3 hónapig Amerikában leszek egy gyerektáborban. Jövő nyáron pedig vagy szintén Amerika vagy Izrael (1-2 hónap önkéntes munka egy vadrezervátumban).

    A saját életünket kell élni, nem pedig azt amit mások elvárnának tőlünk.

    Sok sikert Afrikához! :)))

    VálaszTörlés
  6. helyes helyes
    minden terv

    én is valahogy bátrabb vagyok skócia után

    szóval hajrá

    VálaszTörlés
  7. Ahogy olvasom a blogokat, egyre inkább azt érzem, hogy valóban mennem kell külföldre. Önállóbb lesz az ember, és rájön, hogy mi mindenre képes. Talán nőne az én önbizalmam is. :) De azért próbálom itthon is meglátni az élet napos oldalát. Hisz' annyi mindenért lehetünk hálásak, hogy kár lenne folyton panaszkodni. Erről az önkéntes munkáról én is olvasnék szívesen többet. :)

    VálaszTörlés
  8. Koszi a sok kommentet.
    Jol esett amit irtal kedves Fruzsi, orulok, hogy pozitiv hatassal vagyok valamilyen szinten az eletedre. Ekezetek mar lesznek a heten, mivel sikerult felvennem a cuccaimat Cambridgeben, s laptop mar nalam van! :)
    Anyukam, tudom hogy buszke vagy. Szeretlek
    Kedves nevtelen, a jovomet nem otthon kepzelem el, legalabb is nem a kozel jovomet. Szeretnek kulfoldon tanulni, de ez meg egy nagy kerdojel. Egyenlore annyit tudok, hogy nyelveket es nemzetkozi kapcsolatokkal kapcsoltos szakirany szeretnek vegezni. Ennek meg jobban a fenekere kell jarnom...
    ps. nem irnal nevet legkozelebb, igy nevtelenul olyan szemelytelen..
    Niki es Evi, szivesen irok a Tanzanias temarol. Igerem ezen a heten osszehozok valamit.
    Renko, gondolom te is megedzodtel azert itt kint ;)
    Cinkapanka, koszi :)

    VálaszTörlés
  9. nem tudom, hogy mennyire aktuális még a kis európai túrád, de én kíváncsi lennék rá :)
    Párizs és Bécs, mindkettő az egyik kedvenc városom! míg újra el nem jutok oda, jó lenne hallani róluk :) vagy legalább a képeket töltsd fel lécci :)

    Tanzániáról szintúgy én is olvasnék, van egy barátnőm, aki szintén önkéntesnek menne majd pár év múlva, ő nem olvas téged, de én szívesen szolgálnék neki infókkal :)

    Amúgy, Afrikáról nem is tudom, mit mondhatnék.
    Ha a barátnőmet támogatom, akkor téged is csak támogatni tudlak (kommentekkel) :) Afrika már nem az én világom, biztos vagyok benne hogy többnél is több kitartás kell oda.
    de mint már írtam ügyes lány vagy, és ami a legfontosabb hogy szerencsés is :)
    biztos Afrika is jóó lesz és szép élményeket szerzel majd :)

    Fruzsi

    VálaszTörlés