2010. november 3., szerda

Laptopitisz

Gyakori egészségügyi probléma. Leginkább diákok, rendszeres laptop használók körében kialakult, rossz testtartásra kényszerítő pozitúra. Leggyakrabban fejfájáshoz, izomlázhoz, nyak és váll bántalmakhoz vezet. Jómagam az élő példák egyike. Nem tudtam hová tenni ezeket a panaszokat, amikor rátaláltam a laptopitiszre. Legtöbbször az ágyon ülve vagy feküdve, görnyedten gépezek, asztalhoz igen ritkán ülök. Hiba! A gyógyír az Ókorból ismert derékszög. Ha minden - törzsed, kezeid, lábaid - 90 fokos testhelyzetben van, a tünetek könnyedén orvosolhatóak.

Csak egy kis figyelmesség arra az esetre, ha másnak is kiújult volna a laptopitisze.


6 megjegyzés:

  1. Haha, ez egy rendkívül okos bejegyzés :)
    Amúgy újabban azzal is foglalkozik a tudomány, hogy egyesek, akik az ölükben tartják a tlmelegedett laptopot, megégnek. Ilyen még nem fordult veled elő? Nálaem leginkább ez játsszik, mivel ágyonfekve, laptop ölben dolgozom, így fájdalmak nincsenek, csak égés :D
    Pusz

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Ajjaj, nálam még csak most kezdődik!
    köszi, h felhívtad rá a figyelmem, mostantól asztalhoz ülök....:))))

    Dóri: a megégés érdekesen hangzik.. komolyan égtél már meg a laptoptól? :O
    tényleg fek tud melegedni annyira, h az veszélyes lehet?

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Kedves Dóri,

    tapasztaltam a saját bőrömön :) de nekem természetétől fogva extra érzékeny a bőröm a hőre, így úgy gondoltam ezt annak tudom be. Ezek szerint nem csak velem égő az eset. Bár erre a megoldás egyszerű és úgymond "kötelező". A laptopot alatt legalább egy könyv legyen, ha már az ölünkbe vesszük, mivel az alján van a ventilátor. És ha van könyv, nincs égés. Személyes tapasztalat.

    Kedves Fruzsi,

    Örülök, hogy megelőztem egy esetleges csúnya hátgerincferdülést vagy hasonlót. :)

    További kellemes olvasást! Apropó, nem sokára lesz egy meglepi!!! :) Na most gonosz voltam. Elhúztam mindenki előtt a mézesmadzagot! Hááhhh! :)

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  4. nem baj!
    már megeddződött a türelmem :))))))
    alig várom
    Fruzsi

    VálaszTörlés
  5. http://tevhit.blog.hu/2009/12/16/tevhit_40_a_laptopozas_kenyelmes

    VálaszTörlés