2010. november 10., szerda

Oxford Brookes


Tény, nem én vagyok az első és közel sem az utolsó..sokan migrálnak külföldre szerte a világon, egész kis életüket felpakolva szerencsét próbálni. Az angliai magyar populáció jó néhány típusa keresztezte már utam (már ha szabad kategorizálni), a menő üzletembertől az éppen csak munkába állt konyhai kisegítőig. Sok égig érő paszulyra számító és pár racionalista. Ez is attól függ ki milyen háttérrel jön ki. Fikarcnyi nyelvtudás, maroknyi önbizalom. Ezzel rendelkeztem tavaly júniusban, mára fordult a kocka. Temérdek jót kaptam jobbról, balról s mikor a rossz időkön volt a sor, azokból is megpróbáltam profitálni, nem pedig vesztesen kikerülni. Tehát az Élet rendes (volt) hozzám, amit illik meghálálni. Avagy megköszönve az első lökést, innen átveszem és folytatom.
Pár bejegyzéssel előrébb említettem, hogy milyen hatással van a jövőképemre a pincér munka. Egy véka alá sorolom az au pair és minden ilyen másoknak kiszolgáltatott, melós munkával. Attól a ténytől eltekintve, hogy mázlim van mind a kettővel (rendes személyzet/család) nem kezdeném el újra, másoknál, egy másik helyen.
A hostjaim akármennyire is összecsiszolódtunk úgymond "idegenek", semmi rokoni szál, kötelező kötelék és még ha azt nézzük alkalmazott se vagyok, mert nem tudom abba a klasszisba sorolni magam. Számtalanszor próbáltam kifundálni mi is vagyok én itt, aztán arra jutottam, talán a "szorgos vendég" kifejezés a legtalálóbb. Akárhogy is, ilyen emberséges, tisztességes bánásmódban ismeretlenektől még sosem volt részem. Nekik az az ideális, ha én maradok és segítek kárpótlásként pedig elidőzök, mint egy permanens vendég. Éppen ezért legelőször talán Em hozta fel a továbbtanulás ötletét. Amit hónapokkal ezelőtt még kétségesnek véltem, mára kétségtelennek találok. Így történt, hogy az elmúlt pár hetet már a jelentkezés lebonyolításával töltögettem. Irány a Brookes! ~> http://www.brookes.ac.uk/

Múlt szombaton voltam a nagy nyílt napon. Egy teljes hetet izgultam végig. :)
Újdonsült német freundin is velem tartott, Lisa.

Reggel 10-re kellett a Headington campus-nál lennünk Oxfordba, 9-kor szándékoztunk elindulni Witney-ből. Mivel korán kellett indulni, Hankánál aludtam (5 perc W-től). A péntek este kissé hosszúra sikeredett. Hajnal 5-ig csevegtünk a kandalló mellett, takarókba bugyolálva, hatalmas és puha díszpárnák között. Így az ennek köszönhető már-már kómás alvási fázisból pontosan 9.00-kor kászálódtam ki. Maximálisan elaludtam. Puszta 10 perc alatt összeszedtem romjaim, majd rohantam W-be. Időben odaértünk, leparkoltunk és 10.00-kor nekivágtunk a napnak.

Nagy humán massza lepte el a sulit. Ennyi embert! Mindenhol guide-ok voltak kihelyezve, többségük ott tanuló nebulók, akik szépen elirányítottak mindenkit. Előző héten kaptam postán egy primitív térképet, ami éppen elég volt a navigáláshoz. Az első helyszín a Gibbs volt, ahol a tanszék vezetőkkel lehetett beszélni, kérdéseket feltenni. A látvány épp annyira lehangoló, mint szívmelengető. Megcsapott a "Home, sweet home" érzés. Kis szocis flashback. :)


Egy roppan kedves hölgy fogadott minket. Két kérdésem volt. Az érdemjegyek beírása angolul vagy az anyanyelvemen történjen, mivel az UCAS honlapján (http://www.ucas.com/)
az áll, hogy ne próbáljuk a brit megfelelőjét megadni az érettségi eredményeknek?! Aztán mint kiderült angolul kell a betűrendszer szerint megadni. A hölgy olyan kedves volt, hogy mondta, küldjem el az email címéré a beszkennelt bizonyítványt és ő majd válaszol hogyan is kell csinálni. A másik kérdés, a matekom volt. A kikötött érdemjegyet nem éri el az enyém, viszont hallottam másoktól, ezt nagyon sokszor nem is nézik.. A tanszékvezető mondta, a lényeg, hogy meglegyen az érettségim belőle, mert ha a többi jegy tényleg olyan jó amilyennek leírtam, akkor semmi probléma nem lesz.
Nagyobb falat a Personal Statement. Az önjellemzés. Ez alapján döntik majd el, melyik szakra sorolnak be, mivel Te nem tudod rangsorolni őket a jelentkezési lapon, csak megadni. Láttam a Hanka jellemzését. Nem piskóta. Kiváló indoklást kell adnod mindenre, miért érdekel a szak, miért hiszed jó diákja lennél az egyetemnek, mik a tervek, miért ezek a tervek, mi motivál van e tapasztalat vagy sem. És ezt minden szakról le kell írni. Ezt nem lehet egy egy oldalas jellemzésbe belepréselni. Na tough! Első kihívás... :) De a nőci mondta, hogy igyekeznek minden esélyes diákoz behívni személyes interjúra, aminek kimondhatatlanul megörültem. Élőben sokkal meggyőzőbb vagyok és szeretem a személyes kontaktust. Plusz nagyobb megmérettetés az élő prezentáció számomra. Ezért se lennék jó a száraz irodai munkára. A csapat munka a nekem való. Szóba hoztam a blogomat, és a hölgy tanácsolta tüntessem fel a jellemzésbe. Persze nem ezt. Haha, itt a meglepi ~> http://gastronautgirl.blogspot.com/. Alaposan beleültették a bogarat a fülembe, az Emma, a barátok és a többiek, akit blogolnak. Eszméletlen mennyire kaja centrikusak vagyunk. Én meg egy konyhai nebáncsvirág vagyok, tehát elhatároztam főzni tanulok. Jobban mondva nem csak főzni, de tanulmányozni mit eszek, mi a jó és a többi. A magam erejéből és mások által is. A blog angolul van, bocsi kedves mindazok, kik nem tudtok a nyelven. Nekem ez gyakorlás és bevallom nagyobb élvezet is. Angolul jobban szeretek írni, olvasni, kommunikálni. Noha nem vagyok antihungarista, se semmi hasonló. Egyszerűen jelenleg ez a képletem; brit a köböm.

A kijárat felé haladva ezt a szobát pillantotta meg. Nem lehetett belépni sajna. Tábla nem volt kirakva, nem tudom mi lehetett a funkciója. Talán a japán szaktanári szoba =)

A következő állomás a pénzügyi beszélgetés volt, ami a nagy teremben lett megtartva. Újra egy szimpatikus fiatal hölgy tartotta az előadást, nem sok újat hallottam, mindennek túl mélyen utánanéztem. Ha már az anyagiaknál tartunk, ami a legkényesebb téma minden felsőfokú intézményre jelentkező számára, akkor boncolgassuk ki a témát. Itt a link is ~> http://www.brookes.ac.uk/studying/finance
Az én szituációm piszok szerencsés. Nekem csak a tuition fees vagyis a tanulmányi költségeket kell hitel által állnom. 2 szemeszterre felvehető tanulmányi hitel Ł3, 375 a 2010-11-ben kezdők számára, ami csak nappalis, Európai Uniós tagállamból származó diákokra vonatkozik. Unión kívülieknek ennek a tripláját kell fizetnie. Levelezősöknek kevesebb mint ennek a harmadát, viszont hosszabbra nyúlnak a diákévek, az alap 3 évet megtoldva 1-2 évvel. Ezen kívül a következőket lehet igényelni : szállásdíj és megélhetési hitel. Továbbá lehetőség van természetesen ösztöndíjra, egyetem által kínált diákmunkákra és viszontagságos körülmények közötti élők támogatásra. Ha szerencsém van, és a dolgok a tervezett szerint haladnak, nem lesz szükségem a plusz hitelekre. A jelenlegi szituáció úgy néz ki, hogy a családdal maradok, viszont feleannyi munkáért cserében (ami megközelítőleg 12-15 órát jelent). S mindennek tetején az összes kiegészítő munkát dobom, talán a nagymamáé marad.
Ez a típusú diák hitel olyannyira kedvező, megengedhető és rugalmas, hogy még azok is felveszik, akiknek kisujjból kirázható zsíros összegek vannak a bankszámlájukon. Az egyetemi évek alatt nem kell ezen morfondírozni, csak akkor kezded a fizetést, amikor már munkába álltál. Még akkor is ha már fix állásod van, de az évi jövedelmed nem éri el az Ł15, 000 -ot (durván 4, 500 000Ft) akkor nem köteleznek a visszatérítésre. Ha évi kereseted az összeg fölötti, akkor kezdet a törlesztést. Tegyük fel lesz olyan Ł18, 000 járadékod egy esztendőre, akkor heti Ł6-ot (1, 500Ft) vonnak majd le a fizudból. A kamat pedig olyan csekély, hogy szinte ugyanannyit kell visszaadni a banknak, amennyit felvettél. Itt kell mindent igényelni : http://www.direct.gov.uk/en/EducationAndLearning/UniversityAndHigherEducation/StudentFinance/index.htm
Az előadás végén fennhagyták a legfontosabb linkeket :
Ezután bementünk a könyvtárba kicsit lepihenni és szétnézni. Itt átnyálaztam a brossúrákat, amiket az eligazító diákoktól kaptam.

Nem lepett meg a döntésem. Nem úgy, mint mikor anno jelentkeztem 18 éves fejjel a Debreceni Egyetemre igazgatásszervezőnek. Tréfás.. =) Azt sem tudtam mi fán terem. Zéró tanácsot kaptam mikor erről volt szó, meg mínusz támogatást (és nem pénzre gondolok). Édesapám kimondottan feleslegesnek tartotta az egész egyetemesdit. Plusz olyan kis céltalan voltam, hogy iránytűt kellett igénybe vennem saját életemhez.

Konkrétan sokrétű. Magazin szerkesztés, reklámozás, könyvkiadó cégeknél mind elképzelhető munka, üzlet, szerkesztői ismeretek, elektronikus publikáció, marketing, design, kiadás és kivitelezés.
Személyes célom kissé specifikus. Én jobban meg szeretném majd bolygatni a szakma zsurnaliszta oldalát. A nyílt nap utolsó állomása a taster session vagyis egy nyílt óra volt.
Ettem-ittam a prof. szavait. Totál audio-orgazmus. Előadni tudni kell, a nő pedig profi volt. Még jó, Ő fog tanítani - amennyiben szerencsésen bejutok. Nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy újságírásra konkrétan nem specializálódik, tehát ez nem a kimondott publicista szak, viszont nem is akarnék kifejezetten csak arra orientálódni. Szabadon szándékozom hagyni a lehetőségeket magam körül, egészen a második évig, mikor rajtad a sor, hogy dönts mi érdekel kicsit jobban, melyik területén vagy a legjobb stb. Öröm volt látni, nem én voltam az egyedüli külhonos. :) Sanda gyanúm, hogy a jelenlévők egyike lengyel volt, de mindenképpen kelet-európai. Majd a hátsó sorban pár német. Többi brit. Én kis magyar a fronton. Lecsekkoltam, a tanár nem köpköd, plusz pont! Próbálnak nemzetközi vonalakban is gondolkozni, ezért is mennek gyakorta a hallgatók külföldre. A prof. felhozott pár diákot, akik Ausztráliában, Párizsban vagy az USA-ban töltöttek 1 vagy 2 szemesztert.

Jelentkezési határidő január 15. Két héttel ezelőtt kezdtem el. Mindent az UCAS (lásd fent) oldalán bonyolítasz le, egy online rendszert igénybe véve (hasonló a felvi.hu-hoz). Először regisztrálsz, amit csak figyelmesen. Évente egyszer van alkalmad bejegyezni magad a rendszerbe. A regisztráció után belevetheted magad a tényleges jelentkezésbe. Amire szükséged van : egy db. IELTS (http://www.britishcouncil.org/hu/hungary-education-take-a-uk-exam-ielts.htm), 2 db. referencia ; egyik egy szakértői vélemény, pl.: tanár, régi munkaadó, másik a fentiekben már említett önjellemzés, bizonyítvány másolata, szakok bejelölése. Itt indexeled, hogy igény tartasz e akármilyen hitelre is, ha igen melyikre. Aztán egy alap űrlap, személyes adatok, nemzetiségi kérdések - ami uniós tanulóknál nincs az egekig bonyolítva, nem úgy, mint a EU-n kívüliekkel (vízum, kérvény stócok stb...). Ez a szisztéma igen dicséretes, én nagyon nagyra értékelem. A kérdések mellett mindenhol szerepel egy kérdőjel, amire kattintva bejön egy másik ablak, melyen terjengősebben kifejtik a tárgykört. Nem kell az egésszel egyszerre végezni, ha úgy gondolod csak mented a módosításokat. Én még semmit nem hagytam véglegesen jóvá, egyik kitöltött adatlapot sem. Aminek örülök. Kombinálni akartam Media, Communication and Culture szakpárral, viszont az előadás után megtudtam, hogy marketinggel is lehet. Ez még nincs közzétéve a weboldalon, minden évben újítanak jó néhány információt. Ugyan említették, jobban szeretik, ha a szakot önmagába viszik, de nekem más az elképzelésem. Bár értem az aspektusukat. Két szakot vinni olyan, mintha ikreid lennének, megoszlik a figyelem.. De én ígérem, jó anya leszek.
Két másik szak is a listán, ugyanezen az egyetemen. Amiket érdekes, de babonából nem írok le, annak ellenére, hogy nem vagyok "fan". Pusztán nem akarom, hogy véletlenül is a kettő közül valamelyiken kössek ki a nagy favorit előtt!

Kemény dióra számítok. Mert az lesz. De hiszem, megéri, mert :
"Ha vállalod a kockázatot, a kilátás a túloldalról káprázatos."


19 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy,hogy ezt kitaláltad és hogy nekiálltál megvalósítani,de bele fog törni a bicskád.Nem bántásból mondom,de ez egy ici picit sok lesz.A hitel a másik dolog.Komolyan fel akarsz venni külföldön egy ilyen magas összegű hitelt?Nem szabad!!!!!!
    5 éve ugyanilyen helyzetben voltam,mint te.Külföld,egyetem.Hidd el,nem igazán így van ez a hitel-dolog ahogy te azt leírtad.A kamat rajta óriási és életed végéig fizetned kell.
    Erről oldalakat tudnék neked írni,de nem teszem.Hisz olyan lelkes vagy.Nem tudom te mennyi pénzbeli juttatást kapsz otthonról,de ha semmit,akkor így húzós lesz ez,nem beszélve arról,hogy Mo-on magyar nyelven elvégezni egy egyetemet sem egyszerű,nem még külföldön.Mi van ha a család az egyik napról a másikra meggondolja magát,és nem lakhatsz többet ott?
    Gondold át!!!
    Mindenesetre sok sikert és kívánom,hogy sikerüljön!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Melinda a bejegyzést!!!!!!
    Nagyon szuper évek várnak Rád! (remélem megosztod velünk:)
    Kérdés nincs, jól döntöttél!!!
    üdv:KInga

    VálaszTörlés
  3. Szia kedves névtelen!

    Az 5 évvel ezelőtti helyzetről sajnos fogalmam sincs, azóta rengeteget változhatott a rendszer. Plusz, ez a hitel tényleg így működik, legalább is itt. A host apám és hitellel tanult, és igen csekély töredéket törleszt, továbbá van egy román magyar barátnőm, aki tavaly végzett itt a Brookes-on, tőle hallottam a legtöbb részletet erről. Majd a host nagymamám tanárnő volt, aki tényleg kielemezte a rendszert. Plusz a nyílt napon csak megerősítettek mindent a fennemlítettekkel kapcsolatban. Tudom, hogy nehéz. Egyébként rengeteg ember van, akire számíthatok ha el kell majd mennem, viszont Emma nem fog elküldeni egyik hétről a másikra, ebben megállapodtunk. Azért köszi a hozzászólást!!!

    Kedves Kinga!
    Ha lenne kérdés, akkor lehet emailt írni. Nem írtam le mindent, mivel annyi oldala van a dolognak. Köszi a biztatást! :)

    Szép hetet mindenki! :)

    VálaszTörlés
  4. Szió! Nemrég találtam rá a blogodra! én is Angliába készülök most keresem a családot. Kérhetnék néhány infót hogy mit vegyek figyelembe a kiválasztás során. Köszönöm ha van időd ezt megválaszolni.

    Nagyon drukkolok neked a suli miatt nagyon bátor vagy s ha te úgy gondolod hogy ez kell neked ne is hallgass másokra.

    Hajrá! Csak ügyesen :)

    Szép hetet!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Klau,

    szívesen segítek, esetleg emailben lebonyolíthatjuk ezt? Ott bővebben tudsz Te is kérdezni, én is válaszolni.

    Köszike előre is! :)

    Még annyit hozzáfűznék az előzőkhöz, hogy már volt szerencsém egyetemen tanulni, tudom, hogy nem babra megy a játék. Komoly elhatározás ez persze, hónapokig agyaltam ezen (egészen pontosan júniustól). Előretervezek, ami nagyon sokat segít. Amint felvételt nyertem, beszerzek felkészítő könyveket, hogy kicsit jobban átlássam a szak tematikáját, majd már van egy öreg diák, akinek tudom az elérhetőségét. Hidd el, tudom mennyi minden forog kockán, és hogy micsoda fába vágom a fejszémet. De hiszem, hogy sikerül, csak akarni kell. Na meg egy adag jó szerencse, amiért majd elmondok néhány imát. :)
    Egyébként iszonyú hálás vagyok a véleményekért. Sokat segítenek.

    Nagyon szépen köszönöm!

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  6. Annyit hadd tegyek hozzá a névtelen hozzászólásához, hogy én tudom, hogy Melinda milyen jól beszél angolul, és kb napok alatt meg fogja szokni hogy ezen a nyelven tanul. gondoljunk csak a hazai kéttannyelvű gimikre. Igaz, az egyetem húzósabb, mint egy gimi, de pl gimiben én is spanyolul tanultam pl kémiát, biológiát, matekot, fizikát, amik nekem magyarul is nehezebben mentek, de ha jól beszéled a nyelvet, az ember agya pillanatok alatt átáll a másik nyelvre. És Melinda nagyon aprólékosan utánanézett minden lehetőségnek, nem vágna bele, ha kockázatos lenne. Egyébkétn rengeteg külföldi tanul Angliában, sok magyar is, bárki, aki nagyon akarja, megteheti, ez nem valami privilágium. :)
    Zsófi

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Csak ámulok és bámulok! És azt hittem még, hogy az én évem lesz húzós :D De nagyon szurkolok Neked, kívánom, hogy sikerüljön, tényleg!
    Olyan szuper olvasni, hogy ennyi terved van, és ilyen lelkes vagy! Csak gratulálni tudok, és a legjobbakat kívánom! :)

    Üdv,
    Rita

    Ui.: Azért remélem ezt a blogodat sem fogod elhanyagolni... :$ :D

    VálaszTörlés
  8. áh hát ez szuper
    csak azt tudom mondani hogy kitartást
    én nekem ehhez a bürokráciához nincs türelmem ezért sem vok most litvániában és tanulok közép eus ismereteket...
    mindig feladom a sok papírmunkánál
    de hát van más módja is
    a diákhitel rendszerük meg fasza, úgy én is vennék fel, tiszta optimális
    ellentétben a hazaival

    azért a debreceni egyetemes jelentkezésed se hiábavaló...tapasztalat

    VálaszTörlés
  9. ja és még a szocreál épületekhez, meglepő módon szerintem skócia legszebb campusa a stirlingi és ott is olyan csúfak az épületek :S

    VálaszTörlés
  10. Szia! :)
    a hitelről nem kérdeznék és nem is mondanék semmit, lövésem sincs a pénzügyhöz :D hiszek Melindának :P
    Névtelen kommentjéhez annyit, h talán igaza van, talán nem. Megint csak hit kérdése. Melinda sztem hiszi, h meg tudja csinálni, és épp ezért sikerülni is fog neki. Hankának és az említett román bnőnek sikerült, akkor nem lehet lehetetlen. olyan am sincs... mmint nálam.
    az angol főzős blog szuper ötlet ahhoz, h színesebbé tedd a jellemzésed. az egyetemek ált. szeretik a tevékeny diákokat. Nekem is pont akóra jön, olvasni fogom! legalábbis megpróbálom! de ez a blog marajon akkor is az elsőszámú blogod,ok?:D
    Ha Emmáéknál kevesebbet fogsz dolgozni, elég lesz nekik az a napi pár óra segítséged...? mondjuk már ezt is biztos átbeszéltétek..
    A dió valóban kemény lesz, de megéri és milyen édes lesz a siker, amikor majd minden klappolni fog. Erre gondolj majd, mikor tanulnod kell :DD
    puszi Fruzsi

    VálaszTörlés
  11. akartam mondani: kapóra jön az angol blogod :DD
    F

    VálaszTörlés
  12. Drukkolok, hogy sikerüljön az a szak amit a legjobban szeretnél. Január 15 pedig pont a szülinapom. Remélem szerencsét hoz! :)

    VálaszTörlés
  13. Megnéztem a kurzuslistát . . . tudnék válogatni. :)
    AZért mennyivel másabb egy kinti egyetem mint egy itthoni. Mennyivel több képzésből lehet választani egyetlen oktatási intézményen belül, mint itthon.

    VálaszTörlés
  14. Szia!

    Hát én szóhoz sem jutok. Ezt az egészséges önbizalmat, ami árad belőled, az írásodból, sokan megirigyelhetik. Lehet, valaki azt mondaná, hogy nagyképű vagy, vagy hasonló, de én az erős hitet és meggyőződést érzem. Tudatosan csinálsz mindent, és ezért sikerülni is fognak a dolgok. A pénz pedig biztos összejön, de szerintem nem is aggódsz emiatt. :) Hasonló vagy, mint "KL Dóri". Van célotok, teszitek a dolgotokat, és minden kétség nélkül tudjátok, hogy eléritek és megkapjátok, amit szeretnétek. Sok sikert! :)

    Évi2

    VálaszTörlés
  15. Szió!
    Megadnám az e-mail címem:szucsklaudia84@gmail.com

    Ngyon hálás vagyok a segítségedért, nem is olyan könnyű döntés ám ez hogy kit is válasszon az ember.

    Legyen szép napod !

    Üdv Klau

    VálaszTörlés
  16. Drága kis csillagom!
    Boldog vagyok,hogy annyi akarat és elszántság van benned.Ez kell.Fantasztikus ahogy mindennek utánna jársz és rendezel.Kimondhatatlanul büszke vagyok Rád,és tudom,hogy mindent elérsz és megoldol.
    Ne felejtsd el,hogy mindig meletted állok,segítek.
    Nem lesz könnyű,de ne tántorítson el semmi,azt hiszem sokat "edződtél".Hajrá kisbogaram!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  17. Sziasztok :)

    Kedves Zsófim,
    az angolom megállja a helyét a mindennapokban, de az egyetemre ennél több kell. Ezt aláírom. Például a nyílt órán kicsit összezsugorodtam a tanárnő szofisztikált szóhasználata mellett. Pontosan ezért jelentkezem a 2011 szeptemberi kezdésre. Itt van előttem még egy év (most már kicsit kevesebb), és csak ennyi a dolgom. Ez is a terv része. :)

    Alig várom, hogy újra talizzunk!

    Puszillak

    Kedves Rita,
    köszi a jókívánságokat. :) Nagyon bátorító. A blog mindaddig menni fog, míg örömömet lelem benne és van miről írni. Bár írni mindig van miről!! :) A suli kezdésig biztosan, s hogy utána mi lesz, majd meglátjuk! :)

    Kedves Renkovic,
    Emlékszem a stirlingi bejegyzésedre. :) Azért belülről szépen ki volt alakítva, a tantermeket és irodákat is beleszámítva. Különösebben nem befolyásol milyen az épület külseje, amíg jó tanárokkal van megtömve. :)
    A debreceni évemet nem veszem olyan értelembe negatívan, hogy tényleg tapasztalat. Ezért is vagyok magabiztos most. Ugyanakkor örülök, hogy végül ott hagytam, mert akkor még zöld voltam és csak most értem meg rá.

    Kedves Fruzsi,
    Ez marad a fő blog, a másik blog időt igényel, és ezt ki fogom fejteni a következő bejegyzésben is.
    Jövőre már 2 éves lesz Oli, heti háromszor lesz bölcsiben, majd a lányok már most is nagyok, rájuk már szinte nem is vigyázok. Heti 15 óránál többet nem fogok dolgozni, de ebbe nagyon sok minden belefér ám. És ez mind az Emma ötlete volt elsősorban, amire csak rábólintani tudtam, mert hülye lettem volna nemet mondani.

    Puszi

    Kedves Cinkapanka,
    számítok a szülinapi dátumodra akkor ;)
    Igen, a választék valóban bámulatos. Ha hiszed, ha nem egy pár szakot lefaragtak pedig! :)
    Apropó! Van valami hiper-szuper almás süti recepted? Túl sok sablonosat találok a neten.

    Puszi

    Kedves Évi2,
    az önbizalom az önmagadat való tisztelettel jár. A tisztelet pedig ki kell érdemelni, saját magaddal szemben mindenek előtt. Talán egosan hangzik, de így van. Amíg nem becsülöd saját személyed, addig nem becsülnek meg mások sem. A respektusért dolgozni kell, a kemény munkának pedig édes a gyümölcse. Ezt talán mások máshogy, én így látom. "KL Dóri" meg példaképe lehet sokunknak!

    Kedves Klau,
    szép hosszú email, igyekszem egy hasonló terjedelműt küldeni én is. :)

    És drága anyukám,
    köszönök mindent. Tudom, hogy mindig mellettem leszel.

    Szeretlek.

    VálaszTörlés
  18. Kedves Melinda!

    Hozzászólni nem igen szoktam, de mindig olvaslak. :)
    Le a kalappal a továbbtanulásos terved előtt! Mikor én kint au-pairkedtem, megfordult a fejemben, hogy milyen jó is lenne, de aztán elvetettem. Látom, te bátrabb vagy... :) Magyarországon nem is tervezel már élni? Hosszú évekig Angliában élni, aztán hazajönni ide... nem te lennél az első, aki nem bír visszaszokni. De azért látom, alapból optimista ember lehetsz. :)

    Sok sikert,
    Kriszta

    VálaszTörlés
  19. Kedves Kriszta,
    ilyet nem tudnék kijelenteni. Jelenleg ez a tényállás, jobbnak látom ha maradok egyenlőre. Azt, hogy hazamegyek vagy sem már nem csak azon áll, hogy itt tudok e tanulni vagy, hogy szeretek Angliában élni. Más is van a pakliban. Többek között a barátom is. Bár senkire nem alapozok semmit, de körültekintő még lehetek. :)
    Köszi az olvasást. :)

    Apropó, egyesek mondják, hogy bátor, mások, hogy vakmerő. Nekem olyan teljesen ésszerű. :)

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés