2009. augusztus 24., hétfő

Brighton Vol.2 - Beszámoló

Brighton Vol.2.

Előző hétvégén leruccantunk a tengerpartra, kihasználva a nyár talán utolsó, kellemes napsugarait. Sokan azt kérdezik Melindától, hogy mennyit keresünk, ha ennyifele tudunk kirándulni. Nos, végeztem egy kis fejszámolást : egy átlag au-pair mifelénk 70-85 font zsebpénzt kap hetente. Ez a brighton-i móka 40 fontba került fejenként, tehát, ha csak egy héten egyszer mennénk el egy ilyen nagyobb utazásra, akkor is a fél fizunkat félre tudnánk tenni. Ez a 40 font a következőkből tevődik össze, csak hogy lássátok, hogy kicsit sem garasoskodtunk: 6.50 font/fő parkolás, kb. 13 font/fő benzinköltség (GPS rlz, anélkül nem ment volna!!!), 15 font/fő étterem (méghozzá elég jó kis étterem, előétellel, főétellel, kávéval, üdítővel), 2.70 font kisvasút a mólóhoz, 4 font hullámvasutazás a pier-en, a többi pedig ásványvíz, fagyi, shake. Tehát, semmit sem tagadtunk meg magunktól. Ha vonattal mentünk volna, akkor csak az útiköltség 26 font lett volna fejenként, előre lefoglalva neten, Young Personal Card-al,amiben még nincs benne a benzinköltség, azaz a vonatállomásra jutás. Tehát kb. 9 fontot megspóroltunk fejenként azzal, hogy kocsival mentünk, és ugye, azért kocsival menni sokkal kényelmesebb, és így akkor indulhattunk haza, amikor mi akartunk. Ennyit a pénzügyekről J
Brighton fiatalos, laza, bulizós, nyüzsgős, jókedvű – egyszóval, coooooool. Hogy mit érdemes megnézni? Elsősorban a Pier-t, ami Angliában (jobban mondva az egész szigeten, hiszen ugyanilyen pier volt Llandudno-ban, Wales-ben is) egy speckós kifejezés a tengerbe hosszan benyúló, széles, stégszerű képződményekre, amin fagyizók, butikok, szerencsejáték-termek, sörözők, mini-vidámparkok találhatóak. Mivel az idő nekünk kedvezett, ezért a legtöbb időt itt, a tengerparton töltöttük, a nap végére kicsit le is égtünk. Melcsi felrángatott a Crazy Mouse nevezetű hullámvasútra is, amin én elég rendesen sikítoztam, lásd a képeknél J Ezután átvonatoztunk a mólóhoz, ahonnan csurom vizesen kellett menekülnünk :P. Kis belváros, étterem – 7 órát voltunk Brighton-ban, de elég kevés volt, minimum 2 nap kellett volna, hogy mindent megnézzünk – pl. a Királyi pavilonokra már nem maradt időnk, de itt megleshetitek : http://hu.wikipedia.org/wiki/Royal_Pavilion . És akkor most jöjjenek a képek, hiszen ezek magukért beszélnek… (képek lejjebb)