2010. március 29., hétfő

Hogyan jon ki egy atlag au pair lany a fizetesebol?

Nos a kerdes nehez, mivel ez szemelytol fugg. Szoval en csupan azt tudom elmeselni, hogy velem hogyan mukodik ez, bar egy-ket peldat merithetek ismeros au pairektol.
A fizetes attol fugg hogy hany orat dolgozol. Az atlag au pair 25 orat dolgozik Angliaban amiert nagy atlagot szamolva 70 fontot kap. Az au pair plusz mar 80-85 kozott keres heti 30-35 oraert. Ilyen peldaul Greta baratnom is, aki 35 0rat melozik, vagy Zsofi aki szerzodese szerint 30 0rat 80 font fejeben.
En normal au pair vagyok meg sajnos, nem plusz, tehat en mindossze 70 fontot kapok. Viszont az en esetem mas. Hogy miert? Mert nekem ket plusz munkam is van minden heten amiert pluszba 33 fontot kapok, tehat a heti vagyonom 103 font. Ebbol a plusz munkaert kapott penzt mindig magamra koltom (tankolas, kirandulas, egyebek), es megprobalok addig nyujtozni amig a takarom er. Es mit csinalok a fizetesemmel? Elrakom. Igen az egeszet! Igy tortent meg az, hogy el fogok tudni menni Tenerifere egy 4 csillagos, meseszep hotelbe egy teljes hetre! Tovabba, hogy ket hete Parizsban es Becsbe voltam, oktoberbe pedig Frankfurtba. Azt se felejtsuk el hogy sok lannyal ellentetben en sajat magamnak veszem a repulojegyeket amikor hazamegyek, ami mindig 100 font folott van. Az Anglian belul torteno kirandulasok teren annyi a szerencsem, hogy mindig tobben megyunk, es igy a benzin penzt is felosztjuk persze. Nekem van kocsim, a tomegkozlekedesrol nem sok fogalmam van, mivel csak akkor hasznalom, amikor Londonba megyek. De ahogy eddig tapasztaltam masoktol akik ra vannak kenyszerulve, hogy rossz es draga itt! Persze erre is vannak kiskapuk, marmint az anyagi felere - be lehet szerezni kartyakat, melyekkel olcsobban lehet utazni..
A vasarlas : toled fugg mit veszel meg, azt amire szukseged van vagy azt amit "megkivansz". Angliaban azert draga az elet, es igy hogy nincs gondod rezsire, kajara, kocsid biztositasara eleg szepen ki lehet jonni.
Toled fugg tovabba hogy sporolsz, hogy eljuss helyekre ahova sosem merted volna gondolni hogy el fogsz, vagy amire egy evig gyujtogetnel otthon, itt pedig masfel honapig.
Apropo ahanyszor elmegyunk kirandulni mindig csomagolunk etelt, viszunk italt, mivel az itthoni hozzavalokbol ingyen meg s nem kell beulnod pl. a Nero-ba egy szendvicsert, ami 3.50 korul van.. Lelemenyesnek kell lenni, s mindehhez eleg a jozan paraszti esz.

23 megjegyzés:

  1. Jobban megéri vidéken aupairnek lenni olcsóbban,mint Londonban.Pl: én 25 órát dolgozok 100 fontért plussz a takarítónő munkáját is átvállaltam mert terhes lett így az + 30 font hetente,azaz 130 fontot kapok 25+4 óra munkáért.DE!!!Nézzük meg London mennyire drága,és itt nincs olyan,hogy ételcsomagolás,vagyis lehet,hogy lehetne de tuti kinéznének innen.Illetve a part of the family kifejezés sem érvényesül.Nem visznek el nyaralni,sőt a szüleim sem jöhettek ide,hanem hotelbe kellett menniük,amikor eljöttek meglátogatni.Lehet választani kinek jobb.

    VálaszTörlés
  2. Ui.:Ja és egyik barátom sem jöhet ide a házban.Ezt jelenti a kölcsönös bizalmat.Mindamellett mindenki szépen mosolyog egymásra,nincsenek konfliktusok.De pl közös vacsora nincsen.

    VálaszTörlés
  3. Gondolom azért ez is családfüggő. Te egy ilyen családot fogtál ki sajnos, vagy általános elmondható ez a londoni au-pair-ekről? Nagyon érdekelne, mert valószínűleg én is leszek au-pair hamarosan. Minden tipp jól jön.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem nem lehet elmondani ezt általánosan.Az én host családom nagyon jó pénzbeli juttatásokat ad,de pl nem visznek el Tenerifére :D Minden család különböző,ha lehet egy tanácsom,olyan helyre menj,ahol tudsz kérni referenciát az előző aupairektől,ők el fognak mondani mindent úgy,ahogy az ténylegesen van.

    VálaszTörlés
  5. nekem szerencsém volt a családommal

    VálaszTörlés
  6. Minket sem visznek el Tenerifére nyaralni, a Melindával ketten megyünk, és a saját fizetésünkből!
    Egyébként nekem is meg Melindának is nagyon jó családja van, fogathatunk vendégeket, akár ottalvásra is, közös vacsorák, stb. Hálistennek eddig több a pozitív visszajelzés a lányoktól, azaz több a normális, kedves család, akik tényleg törődnek veled, mint a rossz. Ha pedig annyira rossz a helyzet, már az elején váltani kell, mert különben pár hónap után egy elég rossz élménnyel kullog haza az ember. Egyébként a családválasztásról már írtunk egy bejegyzést Melcsivel, kukkants bele Niki!
    Zsófi
    Zsófi

    VálaszTörlés
  7. Had kérdezzem már meg, hogy a szabadságokkal mi a helyzet? úgy olvastam, hogy Te (Melinda) átlag 3-4 havonta hazajössz. Ezt mindenhol megengedik, vagy családtól függ? már hallottam amúgy olyanról is akinek 2 hét szabadságot engedélyeztek az 1 év alatt :O( ilyen létezik, vagy ez csak vmi tévhit?)

    VálaszTörlés
  8. Atlagosan evi ket het FIZETETT szabi jar, bar talalkoztam olyan lannyal akinek evi 4 jar (pl. Zsofi), de ez altalaban azoknal van akik alapbol tobbet dolgoznak. Szoval ennyit fizetnek de tobbre is hazamehetsz. Egyebkent eloszor nov-ben voltam otthon 5 honap utan, majd januarban de csak 5 napra(ebbol 2 nap a 7vegere esett szal am se dolgoztam volna) s majd most... de mar sztem augusztusban hazamegyek egy 7vegere es annyit..

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. Az etel csomagolasrol pedig annyit, hogy ez nem igy van. Mi eddig azz esetek 80%-ban mindig csomagolt etellel mentunk es soha nem neztek ki, sot a parkokban mindenki otthonrol hozott uzsit majszolt. Itt egyaltalan nem is torodnek ilyenekkel az emberek, ha meg megneznek is, kit erdekel ez egy teljesen normalis dolog!

    VálaszTörlés
  11. Igen,a kajan lehet a legtobbet sprololni.En pl.arra koltok a legtobbet hetvegente,mivel a csaladom ahol lakom nem vesz semmit gyakorltalilag.Videken sztem tobbet lehet sprolni,en pl.tom h.ha egy varos kozpontjaban elnek akkor tuti h. minden nap jarnek el kajalni,a vasarlasrol nem beszelve:D Az viszont jo h. ti ott 25-35 orat meloztok,amcsiba ez 45...

    VálaszTörlés
  12. Nixi! Bár a szerződésemben 35 óra szerepel, nagyjából én is 45 órát szoktam dolgozni, és még nagyon sok lány többet dolgozik,mint amennyit kellene. De nem bánom, mert nagyon rendes velem a család :)

    VálaszTörlés
  13. Melinda én úgy értettem,hogy ha én csomagolnék kaját a háziak (azaz az apuka meg az anyuka) nézne ki,nem az utcán az emberek.A kaja nagyon drága Londonban.Kb 5+ font/étkezés (1600 Ft).

    VálaszTörlés
  14. Azt azért had kérdezzem már meg tőletek,hogy ti nektek hogyan számolják el a plusz órákat.Úgy értem ha a gyerek mondjuk beteg és otthon marad vagy szünetek.Most lesz 2,5 hét szünet pl itt Angliában (ami napi 5 óra helyett 12-13 óra munkát jelent),amikor a gyerekek itthon lesznek.Kaptok ezért plusz pénzt?

    VálaszTörlés
  15. Nekem szemely szerint nem kell tobbet meloznom. Bar akad 1-2 nap amikor itthon vagyok, de akkor sem megallas nelkul dolgozom, mint a befogott okor. De eszem agaban sincs sopankodni, mivel nagyon sokat kaptam es kapok ettol a csaladtol. Es nem egyszer tortent, hogy mikor tuloraztam vagy tobbet vezettem bizony tobb penzt is kaptam.

    VálaszTörlés
  16. oh NIXI, hozzad kulon szolni akartam. Az hogy most 45 orat dolgozol/het mit takar igy nagy vonalakban csupan!? Mert itt azert a munkaidomon belul is meg-meg allok neha stb..

    VálaszTörlés
  17. Mit fogtok csinálni ha hazamentek?

    VálaszTörlés
  18. Petra: én sose kapok több pénzt a családtól, ha többet dolgozom. eszükbe se jut igazából,mert csináltattam bankkártyát és arra megy minden pénteken automatikusan a zsebpénzem. én pedig nem kérek többet mert elég sokat kapok tőlük cserébe (pl szülinapomra 50 fontos vásárlási utalvány a kedvenc üzletembe stb..)
    Én személy szerint, ha hazamegyek, befejezem a fősulimat :)
    Zsófi

    VálaszTörlés
  19. nagyon sok otletem es elkepzelesem van, es meg nem tudom melyik uton induljak el. Az biztos hogy masfel ev Anglia utan jol fog jonni ez az anyanyelvi kornyezetben szerzett nyelvtudas...

    VálaszTörlés
  20. Sziasztok,
    én voltam Londonban au-pair és cáfolnám Petra állításait. Azért ez csúnya általánosítás egy több milliós városra...
    Csomagoltam ételt, sőt külön vettek nekem a kirándulásaimra elemózsiát, vacsorát pedig hagytak nekem. Meglátogathatott a barátom is. Minden nagyon jó volt, ráadásul London iszonyat jó, muszáj még visszamennem! :))

    VálaszTörlés
  21. Emma,az én állításaim az én host családomra vonatkoznak amiket sajnos még te sem tudsz megcáfolni. Petra

    VálaszTörlés
  22. Nalam a 45 ora az 45 ora,de az amcsik alt.ilyenek....nalam a 3 gyerekbol 2 mindig itthon szoval en napi 9 orat nyomok le minden hetkoznap,ha vmi suliszunet van akkor ez valtozik,de a heti 45-nek meg kell lennie:)))
    Ha a csaladodnak kell aupair novembertol szolj:))) bar lehet suli mellett nehez lenne....

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok!
    De jo hasonlo tapasztalatokat olvasni!
    En Lonodonban vagyok au-pair, egy NAGYON gazdag csaladnal. heti 40 orat dolgozom, es 130 fontot kapok. Itt tenyleg draga az elet, foleg a tomegkozlekedes, es a kaja, ha nem otthon eszel(mert az ugye ingyen van:). Nalunk sem fizetnek plusz penzt, ha tobb a melo, es en sem vagyok a "csalad resze". Vagyis nagyon kedvesek vagyunk egymashoz, de nincs semmi csaladi dolog. A ket kisfiu, akikre vigyazok alig latjak a szuleiket, csaladi vacsi is csak akkor van, ha elmegyunk etterembe stb. Mondjuk engem is nagyon "jol tartanak", mindig van a hutoben nekem vasarolt kaja illetve karacsonyra/szulinapra is nagyon-nagyon szep ajandekokat kapok...Plusz voltam mar veluk Skociaban az osszel, illetve Miamiban a telen... Ugyhogy tenyleg nem panaszkodom:)
    Egyebkent ha hazamegyek en is befejezem az egyetemet:)
    Amugy ha valakinek van kedve, megihatnank valahol egy sort/cider/valamit:)
    Sok kitartast es hiszti-mentes mindennapokat Nektek!:)
    Udv. Sophie

    VálaszTörlés