2010. december 26., vasárnap

Utazás a köbön, jelentkezés beadva

Sziasztok!

Mindenki szeretettel üdvözlök a privát blogban! :) haha.. :)
Nektek valószínűleg fel sem fog tűnni a különbség, nekem viszont sokat jelent. Több okból kifolyólag limitáltam a hozzáférhetőségem. Első sorban, ezentúl nem akarom, hogy akárki belenézhessen az életembe. Többségetek régi olvasóm. Valószínűleg magatok is észrevettétek, már nem abba a fázisba vagyok, mikor anno zöldfülű au pair lányként, frissen elhagyva hazámat, angol földre lépve blogot kezdtem. Nem csupán jellememre és személyre értem, de a host családban és a körülményekben való hovatartozásomra is. Megszoktam mindent, otthon érzem magam, itt kezd kialakulni a (magán)életem is részben, itt vannak terveim, életem legszebb emlékei idefűznek - így megesik, hogy írásaim személyesebb hangvételűek. Továbbá bizonyos személy visszaélt a blogom és írásaim nyíltságával és a névtelen hozzászólás jogával, ami nem egyszer elgondolkodtatott az eset után. Arra jutottam, valóban nem szeretném, ha akárki, bárki, pláne hasonló, rossz szándékú emberek szabadon olvassanak rólam, amelyet én szívesen és őszintén megosztok mindazokkal, akiket érdekel és megérdemlik. Szóval köszönöm az olvasást, kitartást, kommentet, emailt, kedvességet és bizalmat.

Na és akkor nézzük, hogy is állunk.

Az éhezés semmilyen értelembe -legyen elvont, akármilyen alternatíva, ötlet, gondolat- nem egészséges. Még ha nem is a szó legszorosabb értelmében. :)
Pár hónapja már, hogy koplalok, én az utazó. Gondoltam itt az ideje, hogy készítsek valami finomat és kielégítsem "étvágyam". Így történt, hogy az elmúlt két hétben két repülőjegyet is elfogyasztottam - természetesen kirándulásokat maga után vonva.S mivel a mohónak étvágya feneketlen, közlöm : ez csak a kezdet! :)
Első számú kaland : május 3-31. Elmegyek amerikázni!
Már említettem, hogy a barátom az óceán másik oldalán él, Ohio államban. Augusztusban ment ki, ekkor láttuk egymást utoljára. Az utolsó találkozás alkalmával természetesen rengeteg megbeszélendőnk és letisztázandónk volt. Így is sokan mondtak/mondanak minket őrültnek, naivnak, hogy bevállaltuk. Négy hónap mínusz, és ugyanennyi plusz a javunkra. ;) Májusban újralátjuk egymást. Na ezt már féllábbal is!
Hogy a végre kifejtsem a lényeget, a paktumot megtartva, félidőben találkozunk! És íme : egy London-Dayton retúr  repülőjegy boldog tulajdonosa vagyok! :) Ami elkerülhetetlen volt : az átszállás. Az elmúltakban már annyiszor repültem, hogy lassan légtéri engedélyhez kell folyamodnom, de bevallom, Átszállás és én még mindig egy nagy bemutatkozásra várunk. A barátom állítja, aggodalomra semmi ok. Pillanatnyilag nem is agyalok vagy filózok rajta. Mindent a maga idejében.

Második számú kaland : Helló Skandinávia!
Na ennek az utazásnak már azelőtt van sztorija, mielőtt ténylegesen elkezdődne. Ízletes, meglepő, spontán. Kezdjük a Renkóval, aki szintén egy "blog-bug" volt, anno, még a skóciai portyázása során. Akinek nem cseng ismerősen a neve, vagy csak memória frissitésre vár >>> http://renkogoestoscotland.freeblog.hu/. Okés, na tessék Renáta, micsoda jó sponzor lennék. Be vagy reklámozva. / (:majd az anyagiakról később, privátba :) /. Olvastuk egymást, illemtudóan kommentelgettünk. Majd a kapcsolattartást kicsit takarékra vettük, s nem rég ismét megtaláltuk egymást az éteren. Isten óvja a világhálót. Mondtam már, ha az Internetnek keze lenne, megcsókolnám?
Na, visszakanyarodok, mert ma elég szórakozott vagyok és nem akarom túlkombinálni a már amúgy sem egyszerűt. :) Nagy merészen -ne kérdezd, hogy jutottam erre a konklúzióra- dobtam egy emailt a fennemlítettnek ;), nem e lenne kedve velem Stockholmba utazni. Nem magamon, hanem rajta lepődtem, meg mikor kaptam valami olyasmit, hogy "simán".. :) mondom - " O.O " !! :) Ez a spontán skálán 10-es!
Meglepő, mert személyesen még soha sem találkoztunk. Részemről, nem éreztem volna fernek, ha ő jön brit honba, vagy én megyek oda ahol éppen kószál :). Tehát egy köztes út lett a nyerő. Már mind ketten repjegyet foglaltunk. Időpont : február 18-20.
Ízletes, mert elképzelésem nincs Észak-Európáról. Persze már utána olvastam néhány érdekességnek, de le merem fogadni, hogy csodálatos lesz. Eddig csupa pozitív dolgot hallottam a skandináv államokról, legfőképpen lenyűgöző tájrészeiről.

Az alakuló molekula : Skócia.
A nóta a régi. Skót föld mindig vonzott. Talán a duda, talán a whisky, talán a felföld az oka. Az Egyesült Királyság rész, ezért kötelezőként is veszem. Bár kötelességből nem szoktam utazni. :) Ettől eltekintve, Észak-Írország is Nagy-Britannia része, oda viszont nem húz a szívem. Tehát, Skóciát csak így megemlítésképpen felhoztam, hogy valószínűleg az elkövetkezendőkben felkerül a 'Mission' listára.

Brookes
Összeteszem a két kezem, hogy ilyen rendi az igazgatóm. A héten elején még féllábbal bicegtem az egyetemi jelentkezésemen. Sehogy sem akart megszületni. Már majdnem császároztam. A döntésképtelenséges a tetőfokára hágott. Már a fekete és a fehér is egyformának tűnt számomra.. még hétfőn sem volt kész a jelentkezés, pedig a határidő már itt toporzékolt az ajtóm előtt. A Phil referenciája még hiányzott, a személyes indoklásom is csonkán festett. Nem tudtam elérni igazgató urat, se email, se telefon, se telepátia. A hó miatt még a suliig sem juthattam el. Szán és rénszarvas híján a közlekedés erőteljes hanyatlása látszik bekövetkezni.. már majd nem kiáltottam : 'küldjetek muníciót!' .. és ekkor jött a megváltó hívás. Egyenesen az igazgató. Reggel 10-11 között : "Ki az ágyból!"
Én : "öö... nem alszok, csak beteg vagyok. Ilyen a hangom."
Erre kifaggatott mi kéne, elcsacsogtam a tényeket, mondta, már az email el lett küldve és hogy lessem meg a referenciát gyorsan. Alisonnál voltam, plusz munkát csináltam. Mivel nem volt senki otthon, pofátlanul hazaszaladtam szemtelen 15 percre. Gyorsan átnyálaztam, majd láttam egy hibát. Nem nyelvtanit. :) Kértem, hogy toldja meg még egy gondolattal, aztán készen is vagyunk. Átdolgozás 2 perc. Jön a válasz üzi. Megnézem. Minden mesésen csodálatos. :) Rohanok vissza, munka...!
Aztán már az nap este elővettem magam. Letisztáztam a tényeket, szembesítettem magam mindazzal amivel tudat alatt kiválóan, a való világban képlékenyen voltam tisztában. Most már minden OK. Helyretettem az agyam. Utolsó simítások. Minden kész. Fizetés. Jelentkezési profil elküldve... Most ott ülök a képzeletbeli várószobába, arra várva, hogy kapjak egy pozitív visszajelzést. Valószínűleg egy IELTS vizsga feltétele alapvető kritérium lesz, amire számítva január végéra már el is intéztem magam egy időpontot. Már 2 hete leadtam a jelentkezést.. Kíváncsi vagyok.

Mindenkinek további kellemes Ünnepeket!

Melinda

23 megjegyzés:

  1. Szia Melinda,
    köszönöm a meghívást. :)

    Irigyellek nagyon az utazások miatt, én is vágyom már valamerre. A barátnőmmel mindig csak tervezzük, hogy na akkor mostmár megyünk városnézni, de mindig elmarad.

    Stockholban jártam már én is, nővéremmel ezt adtuk anyukánk születésnapjára. 3 éjszakát voltunk, egy hajón aludtunk, csodálatos volt, a város szépsége lenyűgöző. (Bár amúgy is imádom a vizet az tény.)
    Remélhetőleg nem fagytok oda, februárban még elég cidri van arrafelé.
    Úgy vettem észre, hogy a Skandináv országok nem olyan kedvelt úticélok, rám néztek furán, hogy nahát ez az ötlet meg honnan jött?! Pedig nagyon szép és érdekes helyek vannak arra, szeretnék még menni arrafelé.
    Ha kell tipp szállásra, látnivalókra, szívesen adok!

    Nem semmi ez az amerikai út. Ilyen sokáig tudnak nélkülözni a családban?

    Üdv.
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. kössz a meghívót ;)

    kössz a reklámot, haha, majd 5% olvasót neked tudok be :D

    hátha kifogunk vmi hirtelen felmelegedést és nem lesz fagyhalál xD

    Amerika meg rohadtjó lesz :D és aztán már Skóciát se hagyd ki ;D

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Köszönöm én is a meghívót! :)
    Húúú, már alig várom az amerikai, stockholmi, skóciai, és a többi kalandod beszámolóját! Biztos nagyon jó lesz! - főleg Skócia <3 :)

    Amerika -május 3-31? Wow, a végén még leszoksz a szert tett brit akcentusról o.O :D (Ami mellesleg sztem sokkal szebb, mint az amerikai... :) )

    Üdv
    Rita :)

    VálaszTörlés
  4. Halihóó!

    o.O micsoda tervek! bámulatos!! én is köszönöm szépen a meghívót :))

    tudod, h én is imádok utazni.. én aztán megértem milyen "koplalni".. most én is koplalok.. :/ :D
    De remélem már nem sokáig!

    Svédországban még nem voltam, de sok ismeretterjesztő filmet láttam már róla. Legutóbb a spektrumon Jamie Oliver járt ott, és ironikusan megjegyezte a helyi piacon, h "itt még a hentes is jobban beszél angolul, mint én" :DDD ha így áll a dolog, nem hiszem h gond lesz a kommunikációval.. nem úgy mint Párizsban anno :D
    Skóciához: én ódát írnék. Imádom. Mikor ott voltam beleszerettem, már alig várom hogy olvassak róla. Edinburgh kötelező, és ha már ott vagytok menjetek el Loch Nesshez. Egy életre szóló élményt jelent! Ha javasolhatom menjetek június-július környékén, de mindenképpen nyáron... am is fúj a szél és hüvi van arrafelé. :D ja és nyáron a legszebb a tó vize!

    Amerika: gondolom ezért koplaltál a legtöbbet :D nagy falat lesz az almából :) készülj! :)
    ha már privát a blog, akkor lehetek olyan szemtelen, h feltegyem ezt a kérdést :D: te hol ismerkedtél össze a barátoddal, ha ő amerikában él? bocsi, lehet csak az én figyelmemet kerülte el egy apró utaló megjegyzés vagy ilyesmi, de tényleg nem tudok felidézni egy ilyet sem. konkrétan annyi rémlik h volt egy barátod (magyar?), aki volt is kint nálad még angliai tartózkodásod elején, aztán a párizsos bejegyzésben írtál róla, mint "ex-barátodról". na távol álljon tőlem, h belemenjek a szerelmi életedbe, ez mindenkinek a saját ügye, csupán úgy érzem itt van egy kis homály a részemről.
    Most már tényleg féllábbal is kibírod májusig! ha túlélitek a távkapcsolatot később minden akadályt könnyen fogtok venni! sok kitartást és szerelmet ehhez ^^

    puszi

    VálaszTörlés
  5. Szia Melinda!

    Koszonom a meghivast! Nagyon orulok hogy a jovoben is tovabb olvashatom a blogodat! Alig varom az ujabb utazasos bejegyzeseket!
    Vigyazz magadra!

    BUEK! :)

    VálaszTörlés
  6. hahós! iszonyat rég kommenteltem, pedig szorgosan olvaslak :$ én is köszönöm a meghívást :)

    kíváncsi vagyok a beszámolókra, leginkább a skóciaira, érdekel, hogy rád milyen hatással lesz :) nah persze, azért a többit is várom ;) Stockholm tuti jó lesz, Renkoval élvezet utazni, meg lenni :D te reklámozod őt, én meg fényezem...

    az egyetem meg hááát... le a kalappal előtted :O
    nekem is ilyen terveim vannak Edinburgh-ban, remélem, lesz is belőle valami :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Először is köszi a meghívást, örülök, hogy továbbra is olvashatlak! :)
    Másodszor pedig hajrá mindenben!!! ^^

    VálaszTörlés
  8. Szió Kriszta!

    Nincs mit a meghívóért.
    Az én részemről is hasonló a tapasztalat. A skandináv államok nem a legközkedveltebb úti célok. Azt aláírom, hogy február nem a legkedvezőbb időpont hőmérséklet szempontjából, viszont az is a fülembe jutott, hogy az észak-európai országoknak különleges imázsa van a téli hónapokban. Ami nem is meglepő, hiszen maga a Télapó is lapföldön él. ;)

    Szívesen fogadok jó-és figyelmeztető javaslatokat, ötleteket egyaránt, itt vagy email által is.

    Én is meglepődve fogadtam a host anyám igenlő válaszát az egy hónapos jenki túrára. :) Erre én is kíváncsi leszek. Szerintem nehezen fognak boldogulni. Nem vagyok rosszindulatú, csak realista.

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  9. Halihó Renkó!

    A reklámmal majd személyesen számolunk. ;)

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  10. Szia Rita!

    Kicsi az esélye, hogy bekebelez az amerikai angol egy hónap leforgása alatt. Már csak abból kiindulva, hogy az én akcentusom alapból igen jellegzetesen erős, kelet-európai. :) Van jó néhány szó, amelyet a brit angol módon ejtek. Erre legjobb példa a 'water' szó. Sajnos ezt leírva nem tudom elmagyarázni, de durván úgy hangzik britül hogy : 'vótör', amcsiul pedig 'varör' :D Na remélem ezen, most jót nevettetek... :) kicsit viccesre sikeredett.

    VálaszTörlés
  11. Szió Fruzsi! :)

    Nem zavar a kérdésed.
    A kapcsolat van egy kissé bonyolult a a múltja, jelene, jövője pedig kifürkészhetetlen. :) Itt Angliában ismerkedtünk meg, még ha emlékszel egyik barátom, Mo házibuliján, februárban. Ezt követve csaknem félévig barátok voltunk. Én mindig élveztem a társaságát, de ennél többet nem akartam, a fenn álló baráti viszonyt féltve. Aztán váratlan fordulatot vettek az események és most együtt vagyunk. Az én hibám, hogy ezt nem említettem. Bevallom, kezdetekben nem is akartam írni erről, mivel még sosem csináltam ilyet, hogy a kapcsolat elejétől távkapcsolatban éljek valakivel. Sokan kérdeztek sok félét, magam is faggattam saját elmémet, hogy hogy működik. Úgy tűnik ez is csak olyan egyszerű, mint sok minden más, amit mi halandók szeretünk túl kombinálni. Nekem Ő kell, neki pedig úgy tűnik, én. :)

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  12. Kedves Anonymus,

    nagyon szívesen. Neked is Boldog Új Évet kívánok!
    Köszi az olvasást!

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  13. Helló Aggie! :)

    igazán nincs mit. :) Én köszönöm az olvasást.

    Skóciát jelenleg márciusra tervezzük, de talán le kell majd lassítanom. Anyagiak miatt is, másik részről valószínűleg az egyetemre el kell mennem egy személyes interjúra. Így ha a tavasz első hónapja zsúfoltnak bizonyul, akkor nyárra fogom áttenni a skót túrát.

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  14. Szia Niki!

    Nagyon szívesen. Köszi az olvasást és a biztatást is. :)

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  15. Azért válaszoltam mindenkinek külön-külön, mert így áttekinthetőbb és személyre szóló.
    Ezentúl megpróbálok így tenni.

    A másik, nagyra értékelem a hozzászólásokat. Én ugye mindig leadom a drótot Nektek :) és az ilyesfajta visszajelzés pozitív löketet ad az íráshoz. :)

    Szép jövő hetet mindenkinek!

    Melinda

    VálaszTörlés
  16. Fényezzél McBakó, fényezzél :P

    VálaszTörlés
  17. Szia Melinda!

    köszi a választ, így valamivel világosabb a dolog :)

    nekem tetszett a "vótör" vs. "varör" hozzászólásod, számomra hasznos volt mindamellett hogy vicces. kezdem kapisgálni a különbséget, ez korábban nem tűnt fel, igaz alkalmam sem volt megállapítani :D

    VálaszTörlés
  18. Szia!
    Köszi a meghívót ismét! Nem szoktam kommentelni, de mindig olvaslak. :) És irigy nagyon Amerika miatt, nagy álmom hogy oda eljussak... alig várom már a beszámolót! És sok sikert az egyetemhez!

    VálaszTörlés
  19. Renkó,
    McBakó?? :)

    Fruzsi,
    nekem nagyon evidens a különbség már mindenféle dialektus között is. A skót, az ír, walesiről már nem is beszélve.
    Ezt kapjátok ki : amikor az igazgatóm (tőzs gyökeres walesi) felhívta a host anyámat, Emmának küzdenie kellet, hogy megértse.

    VálaszTörlés
  20. Szia Mónika!

    Semmi gond, kommentelni nem kötelező csak egy gesztus. :) Az amerikás beszámolót én is várom :) kíváncsi vagyok mi fog beleférni az egy hónapba. Kitaláltam egy taktikát. Egy notesszal fogok járkálni mindenhova, s azonnal leírom, amit látok.

    Köszönöm az olvasást!

    Szép estét!

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  21. en is koszonom a meghivot:)
    en is akkor leszek Amcsi foldon,talan meg ossze is futhatunk majd:)) Ohio kornyeken sohasem jartam,pedig allitolag nagyon szep,Nagy tavak kornyeke nem messze,stb.
    Kivancsi vok hogy mi lesz a velemenyed Amerikarol:)
    Afrikaba mikor mesz?

    Puszi: Niki

    VálaszTörlés
  22. Szió Niki! :)
    Miféle szél sodor újra arrafelé? :)

    Jé, még nem is írtam mi lett az Afrika küldetéssel. Na majd megírom már a következőkben.

    Puszi,
    Melinda

    VálaszTörlés
  23. Fényezlek is McReznyik :D

    Melinda, én lennék McBakó :)

    VálaszTörlés