2010. december 29., szerda

hulla jó sztori.....

Sziasztok!

Ma este Kingham-ben (10 perc autóval) voltam porontyot felügyelni egy párnak. Egy párnak, akiket személyesen soha nem láttam előtte, és akiknek egy olyan illető ajánlott be, akivel kétszer találkoztam életemmben (10-10 percre). A kapcsolat a "munkaadóim" és a "sponzorom" között is elég egyedi. Ők speciel még telefonon sem beszéltek, csak email-en keresztül. 

A fiatal házaspár 'londoner-ek' , törzs gyökeres londoniak. Kikapcsolódni jöttek vidékre. Egy kis cottage-ban (vidéki házikó) szálltak meg. Sarah, az anyuka emailben küldte el a ház adatait, ami egy állítólag használható postai kódot vonna maga után. GPS-sel mentem, a navigátor képességire szász százalékosan rábízva magam. Kingham-ba el is találtam és egy félpercre naivan azt hittem, hogy az érintettek által megadott pontos címre is. A navigátor szól " you have reached your destination"- így nyugodtan elrakom a kesztyűtartóba a masinát, kiszállok, magam után becsapva az ajtót. Egy klikk a slusszkulcson. Clio lezárva. Az ilyen vidéki kis házak általában rendelkeznek egy sajátos elnevezéssel, mint például : little house, high house, duck cottage. Hasonlót remélve ezután keresgéltem. Ott szimatoltam a cottage után durva 10 percig. Semmi. Az Honour Oak cottage-ra kellett volna rátalálnom, amit a föld elnyelni látszott. Tartja a mondás : "manapság semmi sem elérhetetlen", csak a nő akinek már 10 perce babysittelnem kéne. Hívom, nem válaszol. Időszűkében fogtam magam, komótosan odasétálok egy épp szimpatikus, utamat keresztező cottage-hoz. Nincs idő lacafacázni. Kopogtatok. A bejárati ajtó felső egyharmada kifinomult üveg lap volt, így erőlködés nélkül betekintést nyertem. Noha nem, minta bámultam volna. Egy ott lakó (lány) épp az arcát nyomkodta a folyosón lévő gigantikus tükör előtt, majd a kopogásra reagálva, az akciót félbehagyva ajtót nyit nekem. Én megpróbáltam legjobb tudásomnak megfelelően előadni a tízes skálán 11+ érdemlő kínos szituációt. Közlöm, hogy nem találom a házat, ahol már 12 és fél perce gyermeket felügyelnem kéne. A lány segítőkészen tanakodik, miután közöltem a cottage nevét. Sötétség az arcán. Halvány lila gőze nem volt. Odahívja apucit. Jön a kínos kérdés. "Kiknek szittelsz?" mire én "ez egy kiváló kérdés uram, amire én is szeretném tudni a választ." Bácsi néz, szemöldök felhúzva. Majd kifejtem a már fent említett tényállást. Kapok egy mosolyt. Lazulnak az én, a dialógusban megmerevedett izmaim is. Kicsikarok a feszültségtől haszontalannál vált mimikaizmaimból egyet jó magam is. Kérdezi a postai kódot, amit keresek. Közlöm. Kapok egy hm-öt, majd még annyit hogy a kód ehhez a házhoz tartozik, viszont ennek nem Honour Oak a neve, és a pár sincs itt akit én keresnék. Majd mondják, próbáljam meg az szomszéd házikót. Mielőtt búcsút intenék, kapok a nemzetiségemet lokalizáló kérdést. "Magácska lengyel?" mondom "csak távoli rokon. Magyar vagyok." - amire a bácsi pupillái kitágultak, arcát egy szélesebb mosoly hasítja ketté. "Gyakran dolgozom Budapesten" -mondja. Milyen kicsi a világ. :) Okés, ez mellékes.Idő van, mennem kell cottage-ot keresni. Elköszöntem, és húztam a szomszédba. Kopp-kopp. Ajtót nyit egy 80 és halál közötti öreg néniket. Már tudtam, hogy megint rossz helyen kopogtatok. Leírom a tényeket, a néniket analizálja mi tévő legyek, majd profi szintű leírást kaptam merre is menjek. Legalább tutira tudta merre van az a fránya cím. Oké. Szedem a lábam, eszem a hajam. Késés : 25 perc. Vááá! És tádááá, ; meglett a Honour Oak. A férj ajtót nyit majd beinvitál. Udvariasak mind a ketten. Lerohamoztam őket egy "Sziasztok, én Melinda vagyok Chipping Norton-ból, aki szörnyen sajnálja, hogy ennyit késett"-el. Nevetnek. Mondom, rendben, helyben vagyunk. :) A mama elmagyaráz mindent, megmutatja hogy működik a TV ( -.- ) meg hogy, hol van a jégkrém aztán helósziam, távoznak. Helyet foglalok a kanapén. Kikapcsolom a TV-t. Előveszem a könyvem. Egy óra olvasgatás után felsír a kisbaba. Ja, nem.. felüvölt. Felmegyek, a szoba ajtaja résnyire nyitva hagyva, hogy a fény beszűrődjön. Kiemelem a síró pelenkást a kiságyból, ami majd kipeceredik a karjaim közül. A fejemet szakszerűen elfordítom a fény felől, ne lássa, hogy idegen vagyok, majd elkezdtem simogatni, picit ringatni. Mind hiába. Ugyanúgy zokog, őrjöng. Miután sikeresen kiordította a dobhártyámat a fülemből, látom, hogy a cumisüveg ott ücsörög a kiságy mellett. Gyorsan felkapom és odaadom a babának. Siker. Megitta a maradék tejet, a karjaimban álomba zuhant és visszafektettem a babaágyba. Jeee. 
A szülők 11 helyett már 10-re hazaértek. Így frissen felspanolva úgy döntöttem, gyorsan leírom az említésre méltó történéseket, hogy okoljunk és kacagjunk egy kicsit.

Remélem szép estéje volt mindenkinek!

Puszi,
Melinda

10 megjegyzés:

  1. azthittem már valami horror sztori lesz a vége XD

    VálaszTörlés
  2. Melinda én szétröhögtrem magam!!! :DDD
    előadásmód is tuti volt, tényleg haláli sztori. mázlid volt, h megnyugodott a gyerek a tejtől és elaludt. nekem volt már részem több mint félórás hisztis-sírásban is. na olyankor válik a nyugis napod idegbeteggé, az estéd meg rémessé... mert még elalváskor is visszhangzik a fejed. na elolvasom mégegyszer, hadd röhögjek még 1 sort :D

    pussz

    VálaszTörlés
  3. Mindig tudtam,hogy az én lányom nagyon talpraesett! Na ezt is jól megoldottad kicsim. nagyokat nevettem,mig olvastam,szép estét szereztél.Köszi. szeretlek.puszi

    VálaszTörlés
  4. Renko,
    valószínűleg a címből következtettél. ;)

    Fruzsi,
    nekem semmi hasonlóban nem volt előtte részem. S ma alaposan elgondolkoztam a tegnap este történteken. Jó magam szülő még soha nem voltam, állásom sem volt még, házasság sem kötött senkihez. Szóval nem tudom milyen egy hasonló kaliberű édesanya cipőjében az élet, de hogy lehet egy idegenre alias rám hagyni zéró tényleges ismeretség kereteiben, ajánlva egy olyantól, akit 3D-ben, de még "szájber" módban is alig ismernek, egy 1 éves kisbabát...
    Azért ha közelebbről megnézzük a dolgokat, tréfás a konklúzió. nem de?!

    Anyukám, ne fényezz. Nekem is vannak gyenge pillanataim, amikre napról napra próbálok tréningelni, hogy a jövőben kiküszöbölhessem.

    pusz

    VálaszTörlés
  5. igen, erre szélsőségre már a bejegyzés elején is utaltál. valóban döbbenet, h szószerint ennyire vakon bíztak a "netes" barátaiknak, aztán rábízták a gyereküket egy "idegenre". erre röviden nem tudok mit mondani, zsákbamacska játék ez az egész. úgy értem, az au-pairesdi is ha úgy vesszük. viszont felvetődik a kérdés, egy 20 éves, kedves aranyos lány miért akarná őket becsapni... persze ki lehetne rámolni a házat, és a gyerekért is lehetne pénzt követelni, de ennek mi értelme. Ilyen helyzetekben tényleg jobb, ha nem is gondolsz bele a negatív részébe... nem muszáj viszont pozitívnak lenned.. az angolok helyetted is túlságosan azok :DDD

    mindamelett értem az álláspontodat, rémisztő és egyben vicces sztori ez...

    VálaszTörlés
  6. "...persze ki lehetne rámolni a házat, és a gyerekért is lehetne pénzt követelni..." :-D :-D Király vagy Fruzsi =)

    VálaszTörlés
  7. Ez aranyos volt. Pláne a Budapesten gyakran dolgozó bácsi :)

    VálaszTörlés
  8. szted ari? sztem totál blöff az egész.. :) az is az eszembe ötlött már, hogy az egészet megrendezték. :)

    VálaszTörlés
  9. összeesküdtek ellened ezek az angolok... :D

    VálaszTörlés
  10. mostantól nyitott szemmel és érzékekkel járok ;)

    VálaszTörlés