2010. december 2., csütörtök

Vacsi hegyek, fahéj illat a levegőben.. plusz hó

Szép volt a múlthétvégém. Szép hosszú. :)
Maximálisan a barátoké volt a főszerep. Ha Mohamed nem megy a hegyhez, a hegy megy Mohamedhez alapon péntek este Hankánál aludtam Minster Lowell-be, mert szittelni kellett. Főzés és duma kifulladásig. Az előző esetből tanulva, ezúttal időben lefeküdtem aludni. Másnap dolgoztam.

Másnap időben keltem, 10-re bent is voltam. Most lehet kiakadni, de szeretek szombatonként dolgozni. :) Szeretem a kávézót, a vendégeket, a személyzetet. A legjobb része a dolognak, hogy tényleg kedvel végezzük s nem az erőltetett műmosoly és búvalbélelt magaviselet van jelen. S ez pedig azért van, mert az ember természeténél fogva társas élőlény és az aktív közeg a munkakedvnek is pozitív löketet ad. Emberek között lenni jó. Emberek között lenni elengedhetetlen. Legalábbis számomra. Én közösségben érzem a legjobban magad, viszont magamba lenni is ugyanúgy szeretek. Mind a kettőnek megvan a maga rendje, ideje. A kettő egymás nélkül szerintem nem működik.
Mivel már egészen belejöttem a rutinba, ügyes vagyok és gyors, olyan jó borravalót kapok, hogy egész műszak alatt fülig ér a szám. Mindenki szereti ha megfizeti, főleg ha mindennek tetejében még szuper kedvesek is hozzád. Engem úgy említenek, hogy "The Saturday girl". :)
Általában 3-ig dolgozok. Megkérdeztem a főnököt, maradhatok e tovább, amire kaptam egy igenlő bólintást és nem is mentem haza egészen 6-ig.

Hogy miért dolgozok ennyit, az egyszerű. Van egy listám -ami mind a mai napig bővül- dolgokról, amiket meg akarok tenni, amiket nem hagyhatok ki, álmok, tervek és remények. Durván a 95%-hoz pénz kell. Ez sokak számára legyőzhetetlen korlát. Számtalanszor a fejemhez vágták, hogy miért nem gyűjtök és rakok félre. Mármint ténylegesen, mert spórolni mindig spórolok, csak a végén a tervek felemésztik az összeget. Erre csak azt tudom felelni, hogy amire Ti azt mondjátok én a pénzt költöm, én azt vallom, hogy befektetem. Az üzlet végeredménye pedig az emlék. Az pedig felbecsülhetetlen. ;)
Egyébként a pénzt utálom, de azt még jobban ha nincs.

Siettem haza, mert vendégeket vártam. Vacsira, mire másra. Halat sütöttem, mert az egyik lány -szintén Melinda (romániai magyar)- vegetáriánus. A két másik barátom John(cseh) és Tom(angol) pedig mindenevő, addig amíg finom és ehető. :) Pisztrángot és lazac-steaket csináltam. A vendégeim olyan drágák voltak. Udvariasan nem üres kézzel jöttek, hanem 4 üveg bort is hoztak kedvcsinálónak. Ezt iszogattuk olyan éjfélig, amikor a host szüleim megérkeztek. Ők is vacsora partin voltak olyan 3 mérföldre, Enstone-ba. Jamesnek nagyon jó kedve volt, kapott egy enyhe verbal diarrhea-t (szófosás). Olyannyira, hogy Emmával helyet foglaltak és hajnal 2-ig társalogtunk, vagy épp kinyúltunk a nevetéstől a Cornish papán. Egy top 20-as sláger listát játszottunk le és találgattuk az előadót és az évet. Még másfél év után is zavarba jöttem kicsit, hogy 12 körül 3 barátomat láttam vendégül a konyhába. Csupán nem figyeltük az időt. De ilyen vendég szeretettel és közvetlenséggel kezelni a helyzetet. Jó emberek között, jó az élet...

Még három hét Karácsonyig. Itt egyeseknél már ott ragyog a komplex karácsonyi fenyő a nappaliban, a házak fel vannak díszítve, égők ameddig a szem ellát. Vasárnap mi is egy karácsonyi piacon találtuk magunkat. Chetenhamben voltunk. A shopaholicok helyi paradicsoma. Az egyik standon glühwein (forralt bort) árultak, valószínűleg németek voltak maguk az eladók is. Imádom az illatát, az izét és melegét. :)



Ugye itt egy kicsit mindig meghal az ember. A halandók vétkeznek ha édességet látnak. Mi is vettünk joghurtos öntetbe mártott aszalt szőlőt. Oli mindig ezt eszik egyébként, nagyon finom. Próbáljátok ki.




Let it snow, let it snow, let it snow
Egyesek az időjárás jelentésből értesülnek a közelgő hóesésről, a kevésbé laikusak a természet által küldött jelekből, én speciel az irdatlan mennyiségű élelmiszer beszerzésből.
Mint mókusok a télre, úgy felpakolunk elemózsiával mi is, ugyanis leesett az első hó. Az első adag fehér áldást hétfőn kaptuk meg. Említésre sem méltó mennyiséget (durván 5 cm). A havazással járó kötelező pánik sem maradhatott el. Az emberek ránéznek a hóra és már meg is kapták a szabadnapjukat. Suli sincs, mivel az utak "járhatatlanok". Addig, amíg le nem sózzák, így is marad. Nekünk elvileg aggodalomra semmi ok, 4by4 van (4 kerék meghajtású). A gondot azok jelentik, akiknek nincs és elakadnak. Talán felesleges volt a Volvo-t megvenni? :)
Mára stabilizálódott a helyzet. Az utaknak kutyabaja, csupán a járdákat lepi el a hó, amin jóformán senki nem veti meg a lábát amúgy se. Vagy még is?
Hétfőn halálra gázoltak egy férfit a városban. Teljes mértékű baleset történt. A gyalogos közlekedőn, valamilyen munkálatokból hátrahagyott vödrön megbotolva az utcára esett, egyenest egy kamion elé.

A téli káoszra mindig van magyarázat. A legnépszerűbb, hogy ők erre nincsenek felkészülve. A Luton reptéren elvileg van 13 méregdrága hótoló. Az állam pedig nem fog venni még több ilyen magas költségű gépet, hogy használja évente 4-5 alkalommal. Ez a nagypapa meggyőződése.

A kormányváltás előtt tilos volt havat elkotorni még a saját portád elől is! Ugyanis ha valaki véletlenül megcsúszott volna rajta, akkor úgy ahogy vagy be lettél volna perelve. A David Cameron vezette kormány ezt a rendeletet eltörölte, mondván aki másoknak segíteni szándékozik, nem lehet megbüntetni. Haha.. Ez a legjobb sztori, amit a héten hallottam.. :)


Ma kaptam egy nagyon szép képeslapot anyutól névnapomra. Köszi szépen! És még egyszer neked is Boldog Névnapot. :)

Most itt ülök az asztalnál! az ebédlőben (laptopitisz kerülő:), James összepakolva.. 20 perc és indul a bázisra. Megbízása van a Közel-Keleten (Afganisztán, Omán és Pakisztán). December 24-én jön haza, valamikor az este folyamán.. Ez mind egy forgalmas decembert jelent nekem.


9 megjegyzés:

  1. Szia!

    Megint egy érdekes bejegyzés, csak irigykedni tudok :))
    Jajj, tényleg, tegnap Melinda volt... éreztem, hogy ismerek valami Melindát, szerintem rád gondoltam, de mégsem esett le. Szóval bocsi, és utólag is Boldog Névnapot Kívánok! :)

    Kellemes hétvégét!

    Üdv.
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. na hát tényleg, utólag is boldog névnapot ;)
    jó dolog ez a karácsonyi vásár, Bécsbe viszek is a jövő héten egy csoportot :P
    különben én is simán dolgoznék kávézóban...

    VálaszTörlés
  3. Kedves Kriszta,
    Köszi szépen. :) Amúgy nem szoktam megünnepelni, de azért jól esik.

    Jó öreg Renkovic,
    neked is köszönöm. :) Szóval most Bécsben szédíted a népet? :) Tavaly voltam márciusba, de remélem egyszer elkapom az adventi időszakot is.
    Kávézóban dolgozni jó. Addig amíg felszolgálsz és nem a konyhán vagy.. Az "piszkos" meló...

    Szép napot nektek!

    Puszi

    VálaszTörlés
  4. Azt hiszem, már mondtam, hogy a koporsón nincs zseb. Szóval pénzt úgyse tenne bele senki, de az emlékeket nagyon sokáig őrzöd és elviszed magaddal. :) Persze, vannak olyan dolgok (ház, autó), amire érdemes gyűjtögetni. De ha egyelőre nem ez a cél, akkor miért ne költenéd olyanra a pénzt, ami Neked örömet, élményt okoz? Amúgy is a spórolás csak spórolást vonz. Ha meg költesz, akkor meglesz a folyamat. :) Mindig áramlik majd hozzád a pénz, hisz ez a körforgás. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Évi!

    pontosan. Ilyenekben nem is gondolkodom. Nem vagyok még ebben a "settling down" fázisba, nem is leszek egy darabig. Nem is akarok. Szabadon hagyom a lehetőségeket, s egyébként ötletem sincs jelenleg hol tudnám elképzelni a jövőmet hosszútávon. :) Noha aggodalomra semmi ok, az "én koromban" nem divat még ezen merengeni. :)

    Szép hétvégét.

    Melinda

    VálaszTörlés
  6. Halii!!

    bevallom én sem jöttem haza sok pénzzel angliából, de viszonylag rövid idő alatt egészen sok helyen voltam, sok mindent csináltam. nem szoktam számolni, h mire megy el a pénzem, mivel úgyis megveszem azt amire szükségem van. akkor meg mi értelme számolgatni?! tök felesleges dolgokra nem költök, annyi eszem van. Tetszik, h szúrtál be új képeket az oldalsávba, tényleg látszik, h törődsz a bloggal. Tényleg hihetelen mekkora mázlid van a host-ősökkel. Egyébként teljesen egyetértek Évivel, ha költesz, akkor meglesz a folyamat!
    Nem tudom megunni a blogodat, köszönöm, h írsz!
    puszi Fruzsi

    VálaszTörlés
  7. Szia Fruzsi! :)

    Az au pairkedés sosem volt pénzkeresési lehetőség, ez nem arról szól. Szóval szerintem ez így van rendjén.. :) Egyébként sem fizetést hanem zsebpénzt kapsz, mint au pair...
    Örülök, hogy tetszik az új design :) még sokat fogok alakítani. Most azon vagyok, hogy megtanuljak videót szerkeszteni.. fogalmam sincs hol kezdjem.
    Nincs mit megköszönni. :) Szeretek írni. Tudod mikor elhanyagoltam, akkor nem érdekelt őszintén mondom.. aztán elkezdett hiányozni valami, nem tudom rájönni mi az... s ez volt a dolog nyitja. Az írás. A blog.

    Puszi és szép hétvégét!

    Ui.: Mikor jössz vissza?

    VálaszTörlés
  8. Én is írtam nemrég egy bakancslistát. Szép hosszú lett és egyre csak bővül. És természetesen a 90%-hoz pénz kell. :)

    VálaszTörlés
  9. Szia Cinkapanka! :)
    Az én listám még kezdetleges, de alakul szép, lassan. Nem sietek vele.
    Sok sikert a Tiédhez!!! :)

    Puszi

    VálaszTörlés