2009. december 27., vasárnap

Karácsony Angliában


Anglia-Magyarország manapság már nem távolság repülővel(sőt merem kockáztatni, hogy kocsival sem), az ismerőseim mind hazamentek Karácsonyra, kivétel Gréta, a német pajtim, aki végig itt volt egészen a mai napig. 9 napra hazautazott, de rá is fért. Azért nem mentem haza, mert nem akartam. Mert nem gondoltam már úgy a Karácsonyra mint sok sok évvel ezelőtt. Úgy fogtam fel a Karácsonyt az utóbbi években, mint valamit amin túl kell esnem. 2-3 évvel ezelőtt teljesen egyedül töltöttem a szentestét, még a fát is én vettem meg. Hát ilyen is volt. Aztán a következő karik, már valahogy nem úgy teltek, mint azelőtt... nem tudom hova tűnt a varázs egyszerűen nem fogott meg többé. És valójában szándékomban sem állt ráhangolódni... Na tehát végül is el akartam most is "bliccelni" a Karit, azt hittem tudomást sem fogok róla venni... Már az elején elszúrtam. Most az egyszer egyáltalán nem álltam negatívan hozzá. Azt sem mondom, hogy pozitívan... csak semlegesen. Lesz ami lesz - gondoltam. Előre tudtam, mivel megbeszéltük Emmával, hogy ha akarok velük leszek, ha nem szeretnék velük lenni, akkor maradhatok itthon, csinálhatok amit csak szeretnék, de mindenre szívesen fogadnak - mondták. Egyértelműnek is tartottam, mivel ők vetették fel anno az ötletet, hogy maradjak itt karira. Már december 24. előtt felölelt az érzés, valami volt a levegőben. A fát már ha jól számolom lassan két hete felállították(pont akkor amikor nem voltam otthon), csodálkoztam is, hogy nem szenteste vagy éppen hogy csak huszonnegyedike előtt.....

Aztán eljött huszonnegyedike. Felkeltem korán, igyekeztem emberi külsőt felölteni :), legjobb formámat hozni stb... a délelőtt gyorsan eltelt. 3 körül átmentünk Carolhoz és Johnhoz(James szüleihez), aki istenemre mondom olyan jó házigazdák. Sosem kérdeztem meg hány évesek, de az 100%, hogy már elég öregek, és még mindig olyan fit, vicces, jó kedélyű emberek. Csupa szeretet, jó indulat. Még mielőtt folytatnám, tisztázzuk, hogy itt talán nem első sorban, de nagyon lényegesen miről is szól a Karácsony. Az evésről! Mindenféle finomság, süti, köret, hús, ital szem szájnak ingere... nagy asztali lakomák és még sorolhatnám. nos hát mi is a snack délutánnal kezdtük náluk. És közben trécseltünk, forralt bort ittunk, nevettünk, kacagtunk. Aztán hirtelen betoppant Santa!!! John öltözött be és két nagy zsákkal érkezett. Secret Santa volt, vagyis én is kaptam ajándékot. Egy szupi sálat :)... aztán 6 előtt elindultunk a templomba(előző bejegyzésemben képek róla), és templom előtt benéztünk Emma anyukájához mindössze néhány percre. Ott találkoztam Grétával, elég hullának tűnt, sajnáltam is. Nagyon sokat kellett dolgoznia.. Adtam neki egy nagy ölelést merry Christmas-t kívánva. Aztán összeszedtünk mindenkit és közösen elindultunk a templomba. A karácsonyi mise annyira nem volt eltérő a magyartól. A templom beltere magas, zömök falak, nagy ablakok. Sok gyerek volt, mit sok tele volt a templom velük. Életemben először hallottam a Mi Atyánkat angolul, mit is mondjak "weird" volt hallani.. :) Aztán a csendes éjt is először énekeltem angolul. A végén jó pár ember gyertyát ragadt és leoltották a világítást. Ez elég tuti volt! :) Mindössze egy órás ha lehetett az egész, ezután visszatértünk Carolékhoz vacsizni és folytatni a Szentestét. A vacsi lasagna volt foghagymás kenyérrel. Nos ezt a fokhagymás kenyeret se a magyarhoz hasonlítsuk. Még csak nem is pirítós :) Ez egy hosszú kenyér rúd, fokhagymás belsővel. Isteni!!!!!!!! És elég tipikus itt. Egyszer sem bánom fogyasztani :) A desszertre nem emlékszem mivel nem is ettem. nem vagyok édes szájú. Viszont a borozás az folyamatosan ment. Persze szépen lassan kortyolgattunk. Vacsi után az activity-hez hasonló játékot játszottunk. A lényeg és a szabályok szinte ugyanazok, csak a játéknak más a neve. Na ebben sem én voltam a legjobb :) Nagyon hamar eltelt az idő, nagyon jó este volt. Egészen 11-ig maradtunk.

December 25
. Ez egy henyélős nap volt. Reggel ajándék bontás volt. Minden a gyerekek körül forgott. Jó ajándékokat kaptak, de nem eszméletlenül sokat és drágát, mint ahogy vártam. A szülők megbeszélték, hogy nagyon drágát nem is vesznek egymásnak. De persze James most is meglepett mindenkit. Emmának és a csajoknak 3 jegyet vett egy Leona Lewis koncertre az első sorba! Nem is akarom tudni, hogy mennyi volt! :) A lányok listát csináltak arról, hogy kitől mit kaptak, mivel itt köszönő levelet szokás küldeni! Nahát! :) Ajándék osztás után következett olyan 1 körül az ünnepi ebéd. Szerencsére távol maradtunk a pulykától, senki nem a kedvence, ezért steak volt. Nekem szerencsésen jól átsütve, de ők PINK STEAK-t ettek, ami annyit tesz, hogy alig megsütve, véresen... Igyekeztem nem finnyás lenni amióta csak itt vagyok, de ezt nem akartam/akarom kipróbálni!!! Ettől eltekintve szinte minden karácsonyi menü elég egészséges volt a három nap alatt. Sok zöldség, köret, saláta.... Ebéd után lenéztünk Emma anyukájához kicsit hosszabb időre. Nem maradtunk sokáig, Emma húga is ott volt(Gréta host anyja), aki nem éppen egy kellemes jelenség. Stresszes, negatív nő. Nem a szíve csücske egyikőnknek sem... Ezután hazajöttünk és leültünk DVD-ni, a Harry Potter hatodik részét néztük meg. Ez a mozi film még a felnőttek körébe is nagy népszerűségnek örvend, én ezt annak tudom be, hogy angol film.. Bár én kedvelem, persze, hogy mese az egész, csak varázslókról szól... nyáron láttam a moziba még Ruthékkal, emlékszem tele volt a mozi terem, ami mellesleg extra nagy volt.

December 26
. boxing day - déltől egész nap Emma anyukájánál voltunk. Szerencsére a húga valamilyen oknál fogva nem jött, bár Grétával szívesen találkoztam volna. Jöttek Németországból rokonok és James szülei is átjöttek. Egész nap csak beszélgettünk, ettünk, ittunk, én játszottam a gyerekekkel is... valahogy olyan jó volt. az egyik németországi rokon meghívta a gyerekeket egy hétre München-be nyárra és mondta, hogy szívesen látna engem is! Emma mondta, hogy még alszik rá, de én benne vagyok, amint mondtam is nekik! :) még ha a repjegyet magamnak is kell állnom! München mellett élnek egy nagy farmszerű helyen, lovakkal minden. Mondta a nő, Tessa, hogy annyit lovagolok, amennyit csak szeretnék! Istenem de klassz lenne! :) Na szorítsunk ezért az utazásért is! :) Olyan 7 körül hazajöttünk és az Emma két német unokaöccse átjött egy órára, az egyik tovább maradt, szüksége volt Emma számítógépére... Este pedig megint moziztunk :) a Hangover-t néztük meg, amit én vettem James-nek DVD-n. Ezt az ötlet Zsófitól csentem, mivel fogalmam sem volt mi más vehettem volna James-nek.

Mindenkinek másról szól a Karácsony. Sokaknak nem is szól egyáltalán semmiről. Itt arról szólt, hogy mindent együtt csináltunk. Ilyen intenzíven soha nem voltam a host családdal, és egyetlen percre sem éreztem, hogy a terhükre lennék, vagy hogy inkább kimaradnék a családi összejövetelből és szívsebben maradnék itthon... Olyan természetesen jött minden. Azért is hálás vagyok, hogy ilyen szép volt minden és hogy itt lehettem. Nem biztos, hogy minden host family szívesen vesz egy "idegen" lányt ilyenkor. De nem éreztem idegennek magam. Már egy jó ideje nem érzem hogy az lennék. Amivel azért jobb ha óvatosak vagyunk, mert egyszer ez a tündérmese is véget ér, és el kell hagynom őket.

2 megjegyzés:

  1. juj hát a fekete kutyi
    nemtom má a nevét
    gyönyörűűűűűűű

    nlunk is így volt
    felállították a fát jóval korábban
    egyik du mikor nem voltma otthon...

    az milyen hangulatos lehetett a templomi gyertyás sötétes jelenet
    mikor mi voltunk a carol service-n ilyemsi nem volt
    cska dalolásztak ugye
    no de délelőtt 11 óra is volt nem este 6...

    én imádtam a garlic bread-et (L)
    fincsa eléggé

    klasszak az oldalsávba újonnan kitett képeid.ezt még asszem nem dícsértem

    szorítok h összejöjjön neked az egyhét münchen

    nekem bejött mondhatni a hangover...meg sztem jóajándék ötlet volt
    még ha lopott is, nem a dvd hanem az ötlet :P

    VálaszTörlés
  2. Szia :)
    A neve Pepper, mindig azzal szórakozunk, hogy beszerzünk egy krém színű labradort és az lesz a neve, hogy Salt. :) köszi remélem tetszenek a képek és azt hiszem még nem dicsérted :) Nem tanulmányoztam a Hangovert, nem is tudtam, h le van koppintva, bár a sztori elég tipikus. Egy filmnek elmegy. :) Vigyázz magadra!

    VálaszTörlés