2009. december 8., kedd

Lemaradás, vizsga, közeleg a Karácsony és az elmaradhatatlan ' és ami még jön'...

Hellóóó!

Múlthét kedden (december 1.) volt, hogy 6 hónapja kint vagyok! Azóta kibővítettem plusz egy héttel :) Tehát összegzésként(tudom, mindig összegzek) eddig minden nagyon szuper. Az alapvető terveim eddig megvalósulni látszanak(mint nyelvtanulás, utazás, pénz?!), és még annyi mindent szeretnék tenni! Úristen, nincs elég időm, még egész életembe sem, hogy véghez vigyem. Én tudom a legjobban, hogy mennyi lány jön ki Angliába, és hogy sokuk, komolytalanul veszi, sokuk nem. Látom őket feladni, eltűrni, sírni, kacagni... mind a negatív élményekből épp annyit tanultam, mint a pozitívakból. Most már tudom, hogy nagyon rossz emberismerő voltam és még egy kicsit vagyok. A host családom el se tudja képzelni, hogy mennyire hálás vagyok! Annyi mindenre megtanítottak. Tudok vasalni, szerintem ez nem elvetendő szempont. :) Főzni, hát..hazudni sosem szeretnék:) Habár habzsolni nincs időm a könyveket, de imádok olvasni! Keresztanyám nyüstölt hajdanán, hogy nézzek híradót, elég szűk látókörű voltam, és még egy halvány lila tudjátok mim se volt, mi zajlik a világban-ami szégyen. Hát most sem a legkedvesebb csatornám a BBC, de szoktam nézni, az angol miatt is, meg a képben maradás végett. Rengeteg embert megismertem eddig, rengeted országból. Szereztem sok havert és két nagyon jó barátot. Eddig körülbelül 16 helyen voltam Angliában, és elmentem Gretaval Németországba(Frankfurt, Fulda). Még mindig velem van a barátom. Persze sok ember gondolhat, amit szeretne, tudom sokan nem bíznak már bennünk és a többi. Nos, ez mind azért van(gondolom én), hogy legyen még egy dolog, amire azt mondom "majd én megmutatom" :) Elmentem nyelv vizsgázni, FCE-re, amiről a végén írok is. Köszönhető a sok embernek, akik mindig beszélnek hozzám(család, barátok :) ) és a sulinak, és tanároknak. Most talán azt mondhatom, hogy magamnak, mivel itthon tanultam, jegyzeteltem stb... Rengeteg balítélettel jöttem ki ide, és nagyon megváltozott a véleményem. Sok embernek tudom nem tetszik Anglia, de ez nem is egy olyan ország, amit könnyű elfogadni a magunk fajta embereknek. Baloldali özlekedés, a két ágú csap, a tégla házak, no függönyös ablakok, ételek, pubok, boltok, divat, időjárás, emberek és maga az egész angol életvitel. Nem mondom, hogy mindennel egyetért a kialakuló életfelfogásom, de talán ha minden ország legalább ennyire őrizné a különlegességeket, hagyományokat, és maga az ország egyéniségét és jellegét, talán kevésbé érne az az a tény, hogy minden kezd olyan egyforma lenni a világba, a nagy cégek, városok felzabálnak mindent... Hmm sajnos még ez ellen a kis szösszenetem sem tud mit tenni :)
A legtöbbet saját magamról tanultam. Hogy miket? Nos a java szemmel látható, mindazok akik ismernek tapasztalják, akik meg csak blog alapján, azok meg el se tudják képzelni :) Összegezve eddigi félévemet, nem bánom, hogy kijöttem, örülök, hogy itt vagyok és hogy még itt leszek egy darabig! Köszönöm, akik támogattak eddigi utamon, akik írtak/írnak emailban, iwiwen, itt-ott amott. Reméljük, a következő fele is legalább ilyen jó lesz!

FCE-upper intermediate language exam. Amint a nevében is benne van, középfoktól magasabb szinten lévő vizsga. Szótárt egyáltalán nem lehet használni és halálosan komolyan vesznek mindent! Szóbelin egy másik tanuló társaddal vizsgázol(akár a sulidból ,akár más suliból) 14 perc mindössze. Írásbelin reading (1óra), writing (1:20), use of English (45perc), listening (40perc). Körülbelül ezekkel ment el a mai napom reggel fél10-től d.u.-án 4.10-ig írtuk egy órás szünet volt a listening előtt. Nem mondok semmit, nem akarom se jót, se rosszat említeni. Semmin nem tudok már változtatni, de azt nem mondanám, hogy az összes tudásomat leírtam a papírra, mert sokkal jobban is csinálhattam volna. Maga a vizsgadrukk, a hatalmas terem, ahol kb. 100-an írtuk egyszerre össze tudja zavarni az embert. Rutintalan is vagyok vizsgák terén, mindig is utáltam őket-hát ez már csak hab a tortán :) A szóbelin, úgy volt h egyik osztálytársammal, Martinával leszek. Többen vizsgáztunk, sok sok suliból, és az egyik suliból nem jött egy fiú és felborították az utolsó három pár sorrendjét, amibe hát még jó hogy én is benne voltam. Így egy japán csajjal kellett lennem, aki köpni, nyelni nem tudott, és szerintem néha japánul beszélt. A másik grátisz tőle, hogy végig hajolgatot-tudjátok, kb úgy, mint mikor köszöngetnek egymásnak) és amikor egymással kellett beszélgetnünk a szóbelin, hát azt se tudta mennyit pislogjon hirtelen! Eredményt januárban tudok, úristen! :) Ha nem sikerült, akkor márciusban újra próba!!! Májusban és júniusban is lesz CAE- felsőfokú vizsga, amire már most el kezdek készülni. Persze csak szépen építgetek, és nem kapkodok, mint legutóbb tettem.

Múlt héten letört a fogamból egy kis darab, tehát elmentem a fogdokihoz, 16 fontért beregiztettem magam, aztán holnap kaptam időpontot. Tömni fogják szegény fogam, ami kb 20-25 fontba fog fájni :) de Zsófi mondta, hogy az egészségünkkel nem szabad játszani és milyen nagyon igaza van! :)

Most szombaton lesz Karácsonyi party Mo-nál, és vasárnap suli-buli :) a suli termében és Phil lesz a télapó. Na..hát kíváncsi vagyok! :) Képek még szép, hogy várhatóak, a hosszú hosszú elhanyagolás után!

Ééééés remélem mindenki emlékszik, hogy a márciusi kis körutazásra! 2 helyszín adott, amit a hazaút során megkörnyékezünk :) -> Brüsszel és Bécs. Most a harmadik csak rajtatok áll!!! Ti választhatjátok ki, hogy hova menjünk harmadikként, a következő két választás közül : Köln avagy Linz. Szavazni itt lehet(kommentben), vagy e-mailben! :)

Greta barátnője, aki Párizsban au-pair, meghívott minket egy hétvégére és még nanááá hogy megyünk! olyan 40 font körül lesz a vonat jegy(véleményem szerint TZSV) London-Párizs, de még utána járok. Még az időpontot sem tudom, mivel ezt még csak tegnap előtt kérdezte meg Greta. :)

Nos, most ennyi, a következő hétvége tartalmasnak ígérkezik, sok-sok képpel :)

Addig is vigyázzatok magatokra odahaza és idekint egyaránt! Puszil, ölel és nagyon-nagyon szeret :

Melinda

3 megjegyzés:

  1. az én csopimban van egy kínai lány és egyszer voltam vele párban speakinges napon...alig értettem valamit :S sokban eltér a hanglejtésük is, az is zavaró...azt se tudtam mikor kérdez vagy válaszol
    na de drukkolok, bár sztem meglesz az a vizsga ;)
    és boldog fél évet, mégszebb kövi fél évet ;)

    VálaszTörlés
  2. Akkor érted mennyire fájt a szóbeli:) :( Köszi, neked pedig tartalmas utolsó napokat!

    VálaszTörlés
  3. Biztos sikerülni fog a vizsga :) Csak pozitívan! ;) Én mondom, akinél mindig félig üres a pohár :D Na mindegy...
    Júúj, Párizst én is akaróóóóm csak, hogy mondhassam végre élesben, hogy je voudrais un blablabla :D
    Nah, és sok szépet a kövi félévre ;)

    VálaszTörlés