2010. április 25., vasárnap

Isle of Wight by Zsofi

Sziasztok!

Egy ujabb rendhagyo bejegyzes ujbol Zsofi altal. Kar lenne kihagyni titeket az O sajat elmenyeibol. Egy hetig tavol tolem :( :) egy gyonyoru helyen! Most atadom a stafetat Zsofinak. Enjoy it xxx
























Egy hetet töltöttem hostcsaládommal Wight szigetén, és ezalatt egy nagy konzekvenciát vontam le: addig utazzatok, amíg nincs gyereketek! Hihetetlen, hogy négy darab, 3 éven aluli kisgyerekkel milyen nehéz volt bárhova is eljutni, a pakolás, a babakocsik lépcsőkön keresztül való hurcibálása, etetés, stb...Nem volt egyszerű! A szigetre Southampton-ból induló komppal jutottunk el, és ez az egyórás hajóút igazán emlékezetes marad, ugyanis Jolie, a másfél éves hostbaby-m, egyszer csak elkezdett járni! Kissé ingatag lábakkal, de elindult, már éppen ideje volt! A következő egy hétben aztán duplán oda kellett rá figyelni, ugyanis ha már egyszer elindult, meg sem akart állni :)


Iszonyatosan szép időnk volt az egy hét alatt, végig sütött a nap, felhőt csak nagy ritkán láttunk, ami azért elég nagy mázli az angol, csapadékos tavaszt tekintve. Ki is használtuk az időt, és sokat tengerpartoztunk (igen, meglett az alapszín Tenerifére :P), kirándultunk. A sziget keleti részén, Bembridge-ben volt a főhadiszállásunk, egy gyönyörű nyaralót béreltünk, amiről rengeteg képet csináltam, mert én még ilyen nyaralót életemben nem láttam! Szerintem abszolút nem is volt drága, 1000 font volt egy hétre (durván 300 ezer forint,ám ez az ár persze főszezonban, ünnepekkor akár dupla is lehet), és 6 hálószoba volt benne, tehát 12-14 ember simán el tud aludni. A tengerpart 10 perc sétára volt a háztól, a közelben pedig volt fagyizó és fish and chips-es, a lényeg :)



A sziget egyik fő nevezetessége az Osborne House, ami Viktória királynő (1819-1901) legkedveltebb rezidenciája volt. Sajnos a kastélyon belül nem lehetett fényképezni, ám a kertről, és magáról az épületről elég jó kis képeket csináltam. Viktória királynő az angol történelem leghosszabb uralkodásával dicsekedhet, 63 évig volt trónon, 18 éves korától egészen haláláig. Férjével, Albert herceggel (aki egyben unokatestvére is volt) legendásan boldog házasságban éltek, és kilenc gyermekkel (5 lány-4fiú) biztosították be a trónutód-pótlást. Házasságuk elején vették meg az Osborne házat, majd átalakíttatták saját igényeik szerint. Évente többször is huzamosabb időt töltöttek a szigeten, ugyanis itt senki sem háborgatta őket, és nyugodt családi életet élhettek. Albert herceg fiatalon, 41 éves korában elhunyt, és a királynő ettől kezdve semmilyen ünnepi eseményen nem vett részt, és haláláig kizárólag fekete ruhát hordott. Ugyanakkor keménykezű királynő volt, aki igyekezett az összes gyermekét, majd unokáját más európai királyságokba beházasítani, ami olyan sikeres volt, hogy elnevezték "Európa nagymamájának". Idősebb korától India császárnője lett, és annak ellenére, hogy sosem járt az ázsiai országban, a kultúrája és népe rendkívül érdekelte, a kastélyban is sok indiai festmény, szobor, dísztárgy található.


Wigth sziget nyugati részén található a Needles, ami nem más, mint egy különleges alakzatú sziklaképződmény. Egyszemélyes felvononókból lehet gyönyörködni a tájban.


A sziget (ami Anglia legnagyobb szigete) teljesen más volt, mint amilyennek elképzeltem: mintha legalábbis egy mediterrán szigetre csöppentem volna, mindenhol pálmafákat, különleges virágzatú fákat, gyönyörű növényeket láttam, és a sziget nagy részén finom homokú tengerpart van kristálytiszta vizű tengerrel (amibe a bátrabbak nyáron akár bele is merészkedhetnek!) Ennek ellenére valamiért mégsem ez a legfelkapottabb üdülőhelyük az angoloknak, leginkább csak a minden nyáron megrendezett rockfesztivál miatt jönnek ide. És akkor jöjjenek a képek, mind by me :)

6 megjegyzés:

  1. Mit keres egy másik lány bejegyzése a blogodban?Nem bántásképpen mondomtényleg,csak nem igazán értem.
    Puszi Csilla (aupair)

    VálaszTörlés
  2. Renkovic - koszi :)
    Csilla - ez igen egyszeru es a blog elejen ezt meg is indokoltam, de nem szamit. Kar lenne kihagyni az olvasokat ilyen szep kepekbol s a masik, hogy nem mindenki jut el erre a szigetre. Nem igazan ertem ebben mi a bonyolult vagy kifogasolni valo. A masik a blog egyre inkabb egy utazo blog, mivel nem is az a cime (mint valaho volt) hogy au pair blog vagy hasonlo. Kezd egyre mas dolgokrol szolni. Sajnos nincs idom leirni mindet, alig irok es igyekszem bepotolni. Es utolso keppen ez az EN blogom, es itt az en eletem a lenyeg s az en dontesem mit rakok fel, az olvasok pedig vagy szeretik vagy nem.

    VálaszTörlés
  3. sztem jó arányban kevered a dolgokat!
    ha egy-egy kommentelő kíváncsi pár au-pair dologra azoknak is szánsz bejegyzést, ilyen módon arról is tudunk. de nem fárasztasz bennünket a technikai részletekkel, (amikről sztem unalmas lenne olvasni) hogy például hánykor mosogattál, porszívóztál fel és mikor fürdetted a gyerekeket. egyébiránt sztem, minden ember szeret olvasni utiélményekről, szereti a szép képeket. szóval így tovább, és hajrá! Fruzsi

    u.i.: oli babáról azért megnéznék már egy videót :) vagy egy frissebb képet...

    VálaszTörlés
  4. En is imadom a blogod:)) es teljesen 1etertek Fruzsival! amugy meg nem 1 vadidegen irt bele,aki feltorte a blogod:),hanem a legjobb baratnod:)) Ezt a helyet is berakom az Anglia listamra:)) nem is tudtam h. ilyen palmafas helyek is vannak feletek:)) kar lett volna ha ezt nem irja meg Zsofi!!

    Keep it up girl!:)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok Melinda & Zsófi,
    Igazán érdekes, nekem valahogy kimaradt az angliai életemből ez a sziget. Különösen tetszett a királynő élete, feltöltötte élettel és múlttal a képeket.
    Köszi és kitartás!!

    VálaszTörlés