2010. augusztus 4., szerda

Elvonó

Egész nyugodt augusztusnak nézek elébe. Rám fér. És a pénztárcámra is. Itt az idő gyűjtögetni, össze kell szedni magam anyagilag, az utolsó garast is "elherdáltam" utazásra. De ezt teszi a függő : minden fillért a szenvedélyére költ. Szóval most elvonón vagyok. Detoxikálom minden porcikámat egy időre, aztán ha majd megint itt az idő, hagyom hogy megint beivódjon a merég. De most, első helyen a kötelesség! Újra elkezdek napi rendszerességgel tanulni, akármilyen formában. Már most készülök a téli vizsgámra, mivel a drága cseh barátnőm Martina sajnos nem ment át a CAI felsőn, épp egy ponttal maradt le, ami szívás plusz jó lecke miért is érdemes alaposan felkészülni. Ő maga is bevallotta nem készült sokat, s ezt én is tudtam. Nos, köszönöm a leckét, még akkor is ha erről ő maga nem tud. :)

Szeptembertől lesz egy extra költségem ugye. Egy másik nyelvet el kell kezdenem, ami annyit tesz vavy magán tanár vagy másik nyelvsuli. Hezitálok. Először az egyetemmel kell egyeztetnem mindent, mivel a szakok melyek számításba jöhetnek nálam, mind kombinálható egy nyelvvel, amit pedig mindenképp akarok. Túlságosan sok minden tetszik a szakok közül, szóval erről még midnig nem írok részletesen majd ha csak többet tudok. De a két nyelv mely között vacilálok az német és francia. És engedjétek meg, hogy tovább folytassam a mondandómat azzal, hogy "Úr Isten Melinda, hol a logikád??" mivel németet már tanultam középsuliba, plusz szerettem is, franciát pedig soha de soha és gőzöm sincs róla. Egyszerűen csak beleszerettem!! De mind a kettő szinte ugyanúgy tetszik, és szinta ugyanúgy favorizálom őket. Bár tudom, hogy a francia iszonyat nehéz, maguk francia ismerősök láttak el ezekkel az információkkal. Szóval abból kiindulva, hogy valaki ezt vallja a saját anyanyelvéről, nem elég bíztató a helyzet számomra. Viszont ha amolyan melindásan gondolkozok, akkor miért ne, menjünk a nehezebb után, kihívás, kihívás!! Ettől lesz még édesebb mikor összejön minden.
Avagy most legyek nagyképű? Oh, nem mohó? Vagy sokat akar a szarka?---> Csináljam egyszerre a kettőt, kiegyensúlyozva azzal, hogy a németet több a franciát alapóóra számba tanulom? Elvégleg csupán ennyi dolgom lesz jövő évben. Ennyi lesz a tanulni valóm! Az egyetemen pedig rengeteget kell tanulni, szóval... nem árt rágyúrni...!!??
Anyagiak.. Megoldom, persze, hogy megoldom. Már van is ötlet. Mit ötlet. Megoldás. Szombati munka. Néhány au pair barátnőm dolgozott egy kávézóba a suli mellett. Ha nagyon jó vagyok, akkor 5-6 órát és szívesen dolgoznék. Szükségem van minden pénzforrásra, mert már most vannak terveim az "elvonóm" után!

Okés, most vissza a topikra. Úgy hozzál szoktál ahhoz, hogy mindig úton vagy, hogy a hétköznapok, amiket otthon kell tölteni, leszívják az agyad, és visszakényszerítenek a valóságba. Ahh.. Súlyos... Avagy erre is van megoldás. Számomra..! Betáblázom magam teendőkkel, eljárok úszni, yogara, külön órákra, suliba, egy turiba önkéntes eladónak, amiért pénzt ugyan nem kapsz, de az idő telik, kicsit jótcselekszel és emberek között vagy. A jóöreg vissza a régi kerékvágásba téma. Avagy élet rendje. Vegyék ahogy tetszik.

Holnap suli, aztán megyek Emma2-höz vasalni, utána itthon meló, este pedig elmegyünk lötyögni egy kicsit Witneybe. Gréta megy haza pénteken, szóval ez amolyan búcsú? Hm talán nem, mert szeptemberben jön vissza, csak már nem mint au pair. Szóval a kövi szöszi már a törökös képekkel lesz teletömve, várjátok, jön!

További szép hetet!

6 megjegyzés:

  1. Sziia!

    na haragudj a pofátlan őszinteségemért, de hát ez nagyon durva :D
    Hogy bírsz ennyi mindent csinálni?
    Mások örülnek, ha a host család körüli teendőket ellátják. Emmáék nem gondolják, h túl keveset vagy velük/otthon?
    Nem szeretnél véletlenül készíteni egy bejegyzést egy átlagos hetedről? De most komolyan.... írtad már egyszer-kétszer, h van naptárad. Annak a tartalmát is begépelheted csak úgy simán, csakhogy mégis el tudjuk képzelni ezt a sok mindent. Am nem csodálom, h naptárad van, én mindent elfelejtenék, ha a helyedben lennék.

    Személyes vélemény: a francia jó nyelv, mert nagyon különleges, de sajnos írtó nehéz.
    Ha vmi különlegesre vágysz, de könnyebbre a spanyol ajánlom ;)
    németet sosem tanultam, és bevallom nem is szeretem ezt a nyelvet, de ha te tanultad akkor jó esélyeid vannak.

    Fruzsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Melinda!

    Lehet, már írtad korábban, de előfordulhat, hogy lemaradtam néhány bejegyzésedről. Következő évre maradsz Angliában és ott fogsz tanulni? Van már valamilyen végzettséged? Az aupairkedést befejezed vagy azt is folytatod?

    A nyelvekről: a francia nem annyira nehéz, mint mindenki gondolja, csak semmi logika nincs benne és minden szabályhoz rengeteg kivétel tartozik. De még mindig úgy gondolom, hogy a magyar klasszisokkal nehezebb. Azt nem tanulnám én se külföldiként. A franciára visszatérve; a franciák állítják, hogy az ő nyelvük a legnehezebb a keleti nyelvek után. Ezzel azért vitatkoznék.

    Válassz jól!

    Lilla

    VálaszTörlés
  3. Szia! Tényleg lesz dolgod, nem is kevés. Mondjuk ez jó, legalább gyorsabban megy az idő, illetve továbbra is lesz mit csinálnod.

    A nyelvekkel kapcsolatban. Én a németet ajánlanám, azért mégiscsak azt beszélik a második legtöbben itt Európában, illetve, azért a német piac, a német gazdaság mindig is döntő szerepet fog játszani.

    Ha esetleg még valami felé nyitni szeretnél az oroszt ajánlanám, én ugyan nem tanultam, de nálunk az egyetemen az okos emberek azt mondják, hogy mostanában, aki oroszt tanul, az jól járhat.

    A franciát meg egyáltalán nem ajánlom, nehéz, fura beszélni és szerintem néha még ők maguk se értik, amit mondanak. :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok kedves kommentelők!

    Köszi a hozzászólásokat. Maradok a németnél, beszéltem spanyol barátnőmmel régebben erről, akit már felvettek az egyik angol egyetemre, továbbá host családom s jómagam vélemény is hasonló :) Még egyszer köszönöm.
    Lilla : továbbra is a családdal fogok élni, ugyan úgy fogom kapni a heti zsebpénzt, egyébként a host anyám kedves ötlete volt ez az egész. De a következő évben még mindig csak au pair leszek, csiszolom az angolom és felhozom a németem, s ugye beadom a jelentkezésemet az Oxford Brookes-ra (amiről már érik a szöszi!). Máshova nem tudom, hogy beadnám e, nem hiszem, mindenképp a közelbe akarok suliba járni, mert nekem kell ez a "meló" plusz szállás, kocsi.. erről írok részletesebben a későbbiekben.

    VálaszTörlés
  5. OMG!! ehhez kb ennyit tok hozzafuzni:))
    Irto mazlis vagy ezzel a csaladdal.
    Sztem a nemet nem olyan gaz,esetleg a nyelvtan,a szavak kevesbe,en 14 evig tanultam otthon,miota kinn vok amcsifoldon beszelni mar total elfelejtettem nemetul,de erteni meg mindig ertek szinte mindet:))
    Varom a sulirol valo reszletes bejegyzest!Kar h. en nem tok megmaradni egy orszagban huzamosabb ideig h. belevagjak egy ilyenbe:))

    VálaszTörlés
  6. Szia Melinda,tegnap délután kezdtelek el olvasni, és ma délelőtt végeztem is az összes bejegyzéssel. És csak gratulálni tudok neked ! Anyukaként, akinek pont ennyi idős kislánya van mint te, és pont most készül ki au pair-nek, reménykedem, hogy az én gyermekem sem fog csalódni, és megtalálja a számítását. Ő is egyetemre szeretne kinn járni. Így még jobban várom a következő bejegyzést, amiben erről írsz.

    VálaszTörlés