2009. november 1., vasárnap

Halloween

A halloween az angolszász országokban a boszorkányok, kísértetek és egyéb szellemek ünnepe okt. 31-én.

A töklámpás lett az idők folyamán a halloween legfontosabb jelképe. Az angol egyenes fordítás „carved pumpkin”.
Európában a halloween sokáig feledésbe merült. Néhány helyen elvétve jelmezbe öltöztek és tökdíszeket helyeztek el a lakásban, de ez a szokás is hanyatlóban volt. Az utóbbi években azonban a halloween ünneplése ismét visszatért, valószínűleg a népszerű amerikai ponyvakultúra (képregények, filmek) nyomán. Az utóbbi években Magyarországon egyre több helyen ünneplik meg. Az iskolákban beöltöznek a gyerekek és cukrot osztanak az osztályokban. Több helyen partikat rendeznek; az udvart, a házat túlvilági hangulatúvá varázsolják, majd különféle jelmezekbe öltözve mulatoznak. Népszerű szórakozás ilyenkor az almahalászat, melynek célja egy vízzel teli vödörből szájjal kiszedni az almát.
Egyszerűen semmi cuccot nem találtam a kalóz jelmezhez, úgyhogy boszi lett a vége.....













3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én is au pair vagyok Angliában.Ha legközelebb Londonban jártok szóljatok és akkor tudnánk talizni.Ja amúgy Londonban vagyok.

    tc xx

    VálaszTörlés
  2. Szia Petra!

    Még csak most fedeztem fel a kommentedet. Nem tudom mikor megyünk legközelebb Londonba, de Karácsony előtt még szeretnénk menni egyszer. Szerintem dec. első hete lenne jó, mivel eddig a november nagyon zsúfoltnak tűnik. Tudod a mail címem, ott áll a blog jobb oldalán, küld el a tiédet a címre és majd írok mielőtt megyünk.

    XxxxXxx

    VálaszTörlés