2011. február 14., hétfő

Korlap

Klikk a zenere az olvasashoz. 





Egy kis riport eloszor 

A laptopom el es virul, nem ugy mint a Lisae. Annak lottek egy idore. 48 virussal komaban a gep. Mivel nekunk 2 gep is van a hazban, es en barmikor hasznalhatom barmelyiket, igy felajanlottam az enyemet Lisanak. Tudom milyen gep nelkul megprobalni letezni. Amugy is egy kis net-szunetet fogok tartani nem sokara. Kapora jon es meg hasznot is adok masnak.

iPhone. A vadi uj mobilomnak buvarkodni tamadt kedve. Senki nem mondta, hogy a WC tartaly tetejen elkezd majd tancolni es fejest fog ugrani az illemhely legmelyebb pontjaba... Persze ujoncokat sem kellene nekem a WC hurcolni, plane mikor fogat mosok, en a tukorrel, o pedig a Domestossal szemez...
Azt hiszem meg fogja uszni azert.

Szombat,  09.00 - IELTS

Az elozoekben emlitest tettem a szobeli reszrol, ami meglepoen konnyu volt. Marmint a tema legalabbis : gasztronomia es taplalkozasi szokasok. Gyakorta gasztronom hangvetelu blogolvasgatas, szemelyes kiserletek es tanulmanyozasok utan igazan nem volt okom panaszra. No de ez mind penteken tortent, a nagyobb falat elott.

Szombaton jocskan kezdes elott a helyszinre ertunk Florian baratommal. 9kor mar az adminisztracios pultnal kigyoztak a sorok, szepen rendjen. Vezeteknev kezdobetuje alapjan csoportokra voltunk bontva. Flo-val ugyan abba kerultunk - a kedves 4-es cs. beosztasba.

A regisztracio, papirok ellenorzese hosszura sikeredett. Rengeteg azsiai volt. Az azsiai nevekkel mar a szobelin meggyult a segitok baja. Csak betuzve tudtak felolvasni a nevuket, betuzni pedig minden nevnel volt mit. :) Aztan az irasbeli regisztracional akadt nemi problema, mert felreirtak szegenyek nevet, vagy valami mas irtak el. Az azsiaiak utan az arab szarmazasu vizsgazok vittek a palmat. Europai resztvevo legfejebb a negyede lehetett, es - bar nem szamoltam - olyan szaz valahanyan voltunk.

Lassacskan beszivarodgtunk a vizsga csarnokba (mert bizony az nem terem meretu volt). 10-re potyogtak be az utolso emberek. Elottem oroszok ultek. Jobbra mellettem egy egyesult kiralysagbeli fiatal holgy (nem tudom mit keresett ott), balra tolem pedig egy nemet pacak. Mogottem egy azsiai resztvevo.

10 utan picivel vegre elkezdodott. Elso : magno hallgatas. Pite. Masodik : szovegertes. Sok anyag, rafinalt kerdesek, de meg mindig egy fajta pite szintu. Harmadik : essze es "grafikon/diagram" jellemzes. Az esszen a tema halal unalmas, alig lehetett hozzafuzni valamit a temahoz. Egy mondatba megadtak a temat : manapsag egyre tobb csaladtag (egy haztartason belul) vallal hazon kivuli munkat. Mik az ebbol adodo munkahelyi elonyok negativ hatasai a csaladi eletre? 
Grafikon es diagram helyett pedig egy terkepet kaptunk, amin egy sziget volt vazolva kiepites elott es utan.

En az elsok kozott voltam leultetve a teremben. Tehat csaknem egeszen 9tol ultem, mivel nem votl WC szunet. Egyaltalan nem! Ha nagyon muszaj akkor ki lehetett menni, de szigoru felugyelettel, az utlevel leadasa utan es persze mindez a vizsgaidodbol vesz el. Az pedig nagyon szukre volt szabva. Igy jo forman senki nem ment konnyiteni magan. Nekem komplett nyak-es csuklo gorcsom volt a negyedik ora vegere. Nem lehetett nyujtozkodni sem, mert az gyanus. Teljesen elgemberedsz. Nagyon rossz rendszer. Ezzel is nyomas ala akarnak helyezni termeszetesen. Hulljon a gyengeje. A brit kormany azert megvalogatja kit es kit nen vesz fel.
Szo mi szo, az irasbeli resznel rosszul voltam, nem koncentraltam. Nem lett valami jo. Ha 50 szazalekos lesz akkor nem banom, mert a tobbi reszt egesz jonak erzem.


"Elet az irodaban"

Mennyire igaz, hogy az au-pair egyenruha a macko also, lakohelye pedig egyben munkahelye. 
Bizonyara sokan osszefutottunk a kovetkezovel : munkat hazahozni tilos! - esetemben ez kikuszobolhetetlen - a fentemlitettek alatamasztjak.
Azt nem is emlitve, hogy uzletet ne keverjuk maganelettel.
Milyen roppant ironikus, hogy en mind a kettot elkovettem.

A csalad kezd talan helyrerazodni. Lehet nekem alakult ki egy csak felejuk iranyulo pesszimista nezet. Nem tudom mennyire javulnak tenylegesen a dolgok, emberek, gondok, gondolatok es erzelmek. E kemeny lecke ele allitotta J. sok hazi, de allja a sarat. Nem voltam hazas, gyerekeim es meg hivatalos allasom sem volt. Nem tapasztaltam ezen dolgok elonyet, hatranyat, szepseget es terhet. Kapcsolatban viszont mar voltam, s nem vagyok meggyozodve arrol, hogy a masikat megdolgoztatni es nem azzal egyutt dolgozni kell. Mindenki mashogy latja, ez is csak az en szemelyes velemenyem. Remelem jo utra terelik oket a tortentek es a tortenesek.
Szoval fontolgatom naprol napra a lehetosegeimet. A merleg instabil, egy ugyben viszont mar billent bizonyos iranyban. A kocsit nem fogadom el. Se ugy ahogy van ingyen, semmi penzert, se pedig 1000 font eloleget egy masikert. Erosen ketlen hogy az elkovetkezendo 1-2 evben egy kocsi vasarlasaba fogom befektetni lenge vagyomon. Arrol nem is beszelve, milyen draga a fenttartasa es egyeb koltsegei. Plusz, ha valami baja lenne nem gyoznem fizetni. 3 hete szerelonel volt a kis Clio es 450 fonttal konnyebben tavozott a muhelybol. Szerintem halvany lila gozuk sincs az anyagi helyzetemrol. Pedig mar nehanyszor esett rola szo, hogy nalunk nem kolbaszbol van a kerites es az oreg nagynenik es nagybacsik se hagynak legalabb 400ezer forint erteku hagyatekot csaknem minden kozeli csalad tagra. Itt a kislanyok komoly osszegek tulajdonosai mar most. Nekem is van bizonyos mertekig anyagi tamaszom, de meg csak latasbol sem ismeri az angol semat.

Menni vagy maradni.

Ez a dolog meg nem billent semerre, abban az ertelemben, hogy meg nem ultunk le es beszeltunk. Hetvegen azon agyaltam, hogy ne halogassam a kozelgot es hetfon sortkeritek ra. Totalisan kiment a fejembol, hogy ma Valentin nap van - ami engem hidegen hagy - de a szulok unnepeltek. Igy, mint annyiszor, most sem volt alkalmas. Nem is lett volna helyenvalo kulonben.
Magam ele tartam a tenyeket. Oszinte voltam magamhoz. Majus harmadikaig nem mennek el amugy sem, mivel a dolog anyagi reszet nem engedhetem meg magamnak Amerika elott, plusz most februar van es 2-3 honap elore jelzest igertunk egymasnak. Ezt kovetve, Majus utan juniusban kezdek ujra dolgozni elvileg. Haza, Magyaroszagra legalabb 3 het/1 honapra el szeretnek utazni. Ez leszab 1 honapot a nyarbol. Szeptemberben pedig suli. Nyar alatt nekem mindenkeppen kell penzforras, ergo 'melo in need'. Vettem egy elsofizus, szerzodeses telot, amiert havonta fizetnem kell, plusz egyeb koltsegek. Utazni akarok egy hetet az egy honap alatt, meglatogatni kedves barataimat szerte-szet Europaban.

Neztem nyari munka utan, de ilyen csekely idore senkit nem alkalmaznak, legalabbis nem olyan munka beosztasban es ott amit es ahol en szeretnek. Takaritani es tarsai pedig nem fogok. Mashol au-pairkedni atmenetileg kilove. Nem vallalok mazoista effektusokat. Szeptemberre meg kell egy fix hely, mire a suli kezdodik. Ugy tunik maradok. Viszont, nekik lovesuk nincs arrol, hogy en majus utan megint egy honap takarekra akarom tenni magam. Ez jelenthet nemi problemat, viszont ehhez tartom magam. Abban az esetben, ha derogaljak a dontesem, akkor pedig elkoszonok toluk es idoben uj hely utan keresgelek. Teszem hozzam, mikor uj helyet emlitek, az alatt ertek, egy uj, talan Oxfordhoz kozelebb eso csaladot. Hanka rengeteg osztaly tarsa au-pair. Nincs mese, ez olyannyira gazdasagos, majdnem nevetseges... A masik pedig, hogy valoszinuleg osztol itt lesz a baratom is, ha kap munkat az amcsi ceg valamelyik helyi leanyvallalatanal. (Egyebkent nem varom el tole, hogy miattam olyan dontest hozzam, ami nem epiti hanem hatraltatja a jovojet. Nagyon szeretem es tisztelem, viszont elengedem ha el kell. Nem tornek es omlanek ossze. Fajna valoszinuleg, de stabil labakon allok onmagammal szerencsere.) Lehet megfontolnank kis ido utan hogy egyutt lakjunk, ha ugy esik, hogy jon es marad. Tehat annyi eshetoseg van, hogy nem tudom mire szanjam ra magam. Viszont masoknal nem akarok kezdeni, amig tudom, hogy itt is maradhatok. Ha elkezdodik az egyetem, olyan elfoglalt leszek es annyi idot fogok a hazon kivul tolteni, hogy ez a mindennapos erintkezes a csaladdal stabilizalodni fog.

Tehat osszegyurom a fentieket, mert kicsit kuszara sikeredett. Amint lehet beszelek veluk, de mindenkeppen a heten akarok erre sort keriteni. A dontesem pedig : visszajovok Amcsi utan, amennyiben julius utolso hetetol augusztus haramadik heteig elengednek szabira. Felhozom, tudom mit kerek toluk, de nekem erre szuksegem van. Hianyoznak a barataim es a csaladom, tovabba a szabadsag, utazas es kaland. A perzselo nyar a kontinensen. Se a barataim s igazabol a csaladom sincs olyan anyagi helyzetbe, hogy meglatogassanak. en pedig szivesen megyek, ezen ne muljon.

Nagyon pozitiv es lelkes vagyok a beszelgetes irant. Szukseges es epp itt az ideje.

Irok amint van fejlemeny.

Mindenkinek szep hetet : Melinda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése