2011. február 17., csütörtök

Vegkifejlet - azaz akta lezarva! :)

Helyezd kenyelembe magad. Egy csesza forro tea ajanlott.:)

Probald meg leirni szubjektiv definiciodat arrol, hogy szamodra mit takar a 'dontes' szo.

Egy lepes, aminek kovetkezmenye, vonzata, terhe, elonye vagy hatranya van. Mikor negativ es mikor pozitiv? Letezik egyaltalan ilyen? Nem ostoba kerdes ez. 

Mindig is megvolt a sajat kis vilagom, ahol agyon morfondirozok mindenen, kivesezem az Eletet, megprobalok pro-contra csatakat vivni, harcolni a nem egyszeruvel es szembeszallni a magas mercekkel. Ez a vilag - mivel csupan egy fogalom - szabad szemmel nem lathato, viszont bemerheto. Az osszes akta, amit itt teremtettem az agyam egy bizonyos reszen van elraktarozva. Meg kell, hogy mondjam, olykor nehez hozzaferni. Tudataba kell lennem annak, hogy letezik, es hogy ez a ter csak nekem van szanva, s mivel en teremtettem csak en johetek ra, hogyan is kell belepni. - na most nem tudom kit mennyire s milyen mertekben zavartam ossze. :)

Az en kis vilagomban arra a vegeredmenyre jutottam, hogy dontes kategoriaban ket fele versenyzo van : jo dontes I. es jo dontes II. 
Jo dontes I. - a feladat elvegzese utan a kivant, helyes vegeredmenyt kapod.
Jo dontes II. - a feladat elvegzese utan a vegeredmeny helytelen, amit megjegyzel, neki esel meg egyszer es megprobalod kikoszorulni a csorbat. Tehat ott a tanulsag. A tanulsag pedig minden esetben pozitiv.

Lehet elvont az elemzesem, viszont szamomra tiszta. Bocsi, ha megint csak osszezavartam mindenkit. Az is meglehet, hogy tul optimista vagyok. Bar ketlem, mivel tudataban vagyok, hogy letezik rossz es helytelen. 


Az elozo bejegyzesben megfogalmaztam a dontesem, ami a vegkifejletben dontes I.-re sikeredett. Vagy ha jobban megvizsgalom, inkabb dontes I.+

A beszelgetes

Nehez volt a mondandommal eloallni egy instabil csaladi helyzetben. 
Az tenyek azok tenyek, nagy dolgot keszultem eloadni. Bevallom az elso reakcio Emmatol nem lepett meg, meg ha rosszul is esett. Ezt annak tudom be, hogy bar tisztaba voltam, hogy valoszinuleg egy negativ hozzaallast kapok, pozitivra remenykedtem, hittem es vartam. Majd, mikor azt a lapot kaptam, hogy tisztaba vagyok-e mit kerek, s hogy ez 2 honap szabi egy ev alatt - mindez kello hatasos hanglejtessel megtoldva - eletembe addig nem tapasztalt hatarozottsaggak ravagtam, hogy igen. Tartottam a szemkontaktust, o viszont elnezett. En nem. En meg mindig hatarozottan neztem. Miutan kiboktem, "igen, tisztaba vagyok' megkonnyebbultem. Eltuntek a hatarok, elporladtak az akadalyok es csak en voltam meg a dontes. Emma visszanezett, s mondta, nem tudja mit mondjon erre s azt hogy egyaltalan megoldhato-e. Ekkor kaptam egy energia loketet, s minden szarkazmus es tulzott egot kelto erzet nelkul, finom hangszinnel annyit valaszoltam : ez mar meg van oldva. Letisztaztam magamba mit kell tennem es mire van szuksege az igenyeimnek, az pedig egy hosszabb idozes a csaladomnal, meglatogatni a barataimat es nem utolso sorban az a bizonyos "levego". Mikor a levego szoval metaforaltam, ledobbent. Megkedezte, hogy leulhetunk-e este beszelni. Mondtam, persze.

 Este James, Emma es en a nappaliban kupak tanacsot tartottunk, azaz tarsalgas magyar modra, egy csipetnyi angol konrtollal! Ami sziveden a szadon, oszinten es nincs mellebeszeles. 
Csupan annyit kertek, hogy mondjak el mindent ami bant es megakarok veluk osztani. Elmondtam, hogy nem voltam boldog az utobbi hetekben, es hogy nagy hatassal volt ram a csaladi perpatvar - ami (bocsanat a talan tul pozitiv hozzaallasert) egy pozitivuma az elozmenyeknek. Mivel ha hidegen hagyna a csalad es semmit nem jelentene nekem, akkor nem hatottak volna ram a tortentek, nem irtam volna megannyi bejegyzest a dolgorol, nem bantott es foglalkoztatott volna. Rosszul kozelitettem meg a dolgokat, mikor azt hittem, hogy azzal van a gond, hogy nem tudok pihenni es vasarnapra is beiktattak dolgozni. Bizonyos faktor volt persze, viszont ami igazan zavar, hogy nem tunnek boldognak. Na ekkor osszeneztek, talan meg sosem neztek ennyire egymas szemembe, es egy pillanatra magukba is. Mondtam, hogy bocsanat, ha ez tul sok, de ugy ezrem most nem tudok leallni a velemenykinyilvanitassal. 

Elmondtam mennyire nagyra becsultem a kezdetektol oket, s azt hogy pl. majusba elengedtek. Viszont nem tudhattam honapokkal ezelott, hogy ilyen lesz a helyzet, hogy ennyire meg fog valtozni a sajat, magyar csaladomhoz valo hozzaallasom, ennyire fog bantani, a magyar nyar kihagyasanak gondolta (2 eve mar nem toltottem otthon nyarat), a barataim harom orszagbol es maga a szabadsag. Azert vagyok au-pair, hogy egy bizonyos ertelemben ne legyek lekotve. Ne dolgozzak fix munkaidoben, fix szabadsaggal, rendes munkahelyi elvarasok keretein belul. Szeptembertol pedig suli + megannyi valtozas. A legtobb energiamat az egyetembe akarom befektetni, mert mar 21 eves vagyok, nincs mese, ki kell tanulnom a jovobeli eletem szakmajat es a diplomara koncentralni. Majd itt is dolgozni, s baratommal, otthoni csaladommal es mindenfele elo baratokkal emberi keretek kozott kapcsolatot fenttartani. Nekem sem azt szamit, mennyit beszelunk, tenylegesen 3D-be talalkozunk ezekkel az emberekkel, viszont en egy vizualis, tarsas leny vagyok, imadok szeretni s azt amit cserebe kapok. Megtanultam sajat magamat szeretni a hibaimba nem csupan beletorodni es elfogadni, de jobba tenni, atalakitani egy elfogadhato formatumba Orulok, hogy megtanultam tisztelni magam annyira, hogy mindezt el tudtam neki mondani, annak tudataban hogy micsoda felelosseg ez,plusz keres. A biztost feladni az bizonytalanert, hogy megkapjam a varva vart "bizsit" (bizserges). - mivel mondtam, hogy ez mar reszemrol el van dontve, a dontes az o kezukben van, amennyiben nekik igy nem mukodik, tovabb allok s alkalmazhatnak egy masik lanyt. 

Mindezek felett beszeltunk a kocsirol. Hogy nem fogom tudni az anyagi terheket vallalni, s eladni szandekozzak akkor megertem, mivel csak magamra hasznalom. Erre azt mondtak, hogy ezzel gond egy szal se, a kocsi marad, Ok fizetik, en hasznalom. Addig amig elegedett es boldog vagyok. 

Igy julius utolso es augusztus elso ket hetere szolo, egy honapos szabadsag boldog tulajdonosa vagyok. 
(ami feltetlenul maga utan vonz egy blogolvasok-iro talalkozot - amennyiben arra igeny van. Bar lehet mindenkit csak osszezavarnek =)

Mindenkinek szep napot! :)

Melinda

10 megjegyzés:

  1. Szia!

    Örülök a végeredménynek. :) Bár azt hiszem, még egyszer át kell rágnom magam az írásodon. Nem gond, meglesz. :) Te aztán tényleg tudsz fogalmazni, nem mindig könnyű felvenni a versenyt az írás, és gondolatmeneteddel. :)
    Akkor ezek szerint visszavárnak Téged? :)

    További szép hetet!

    VálaszTörlés
  2. én már az I. + döntésnél éreztem hogy akkor visszavárnak. Viszont én a nyári blogolvasó-író talin nem tudok résztvenni (de nekünk lesz hnaptól 3 napig egy svéd saját, hihi) mert én akkor már genfben leszek...
    amúgy én azt mondom, csak jó döntés van, mert két választás közül mindig azt választod amit az adott körülmények között a legjobbnak ítélsz...

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Azért nem semmi ez az egész! Ez a család AKAR téged! :))
    Én benne lennék egy blogos találkában!:)

    JÓ SZÓRAKOZÁST STOCKHOLMBAN!!! :))

    Kriszta

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!

    Evi2 - Haha, elhiszem, mivel ezt rendszeresen visszakapom. Remelem azert emeszthetoen irok. :) Ezt mindenbizonnyal kell meg csiszolni.
    Es igen, visszavarnak. :)

    Renko - Privat party masodik alanyakent nem jutalmazlak felesleges szocseplessel. Kapsz eleget majd Stockholmba! :) See ya tomorrow nite

    Kriszta (bingo, nem Emma ezuttal) - Nagyon ugy tunik, hogy igen. :) Koszi a talira valo jelentkezest! :)

    Szep estet mindnekinek!

    Puszi : Melinda

    VálaszTörlés
  5. Szia Melinda!

    Azon gondolkozom, meg bírnám-e dönteni a döntés-jó döntés elméleted. De ha hosszú távon gondolkozom, márpedig az embernek néznie és látnia kell az orránál tovább, akkor azt kell mondanom, hogy 100%-osan egyetértek. Nincs rossz döntés. És ezt mosolyogva írom, elégedetten. Mert ez így helyes.

    Jól tetted, hogy elmondtál mindent, ami kikívánkozott belőled. Jobb nyílt lapokkal játszani és ezt szerintem ők is értékelik.

    Azt is helyesnek érzem, hogy nem fogadtad el a kocsit. Amikor először írtál erről, már akkor is azt mondtam, hogy valamilyen szinten etikátlannak tartanám, ha elfogadnád, miközben készülsz lelépni tőlük. Most nem tudom hogy állsz ezzel. Feltételezem, hogy még mindig benned van, továbbállj. Mindenesetre megnyugtató érzés, hogy nyárra hazamehetsz és utána lesz hova visszamenned.

    Az, hogy szeretnek Téged ebben a családban, nem kérdés. Az sem, hogy ragaszkodnak-e hozzád. Egyértelmű.

    Szép hétvégét, jó utat! Érezd nagyon jól magad és lehetőleg ne jégkockaként érkezz vissza Angliába! :))

    Pusziii!

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Nagyon örülök,hogy sikerült pontot tenni a dolog végére! Ez nagyon pozitív és a családod hozzáállása - szóhoz sem jutok - !
    Érezzéek magatokat jóól Renkóval,majd gondolok rátok :P
    Én még erőt gyűjtök a terveimhez és család után kutatok ezerrel..btw ha tudsz vmit arról a családról,amit múltkor említettél,ne habozz megosztani velem légyszii :)

    Puszi

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok! :)

    Tunderbeka - szerintem amig nyiltan, egyenesem kezelem a dolgokat, nem felhalmozom a gondokat, megoldanivalokat, terveket, teendoek stb. addig fennmarad ez az egeszseges utem, korforgas. Innentol sokkal korultekintobb leszek.

    Figyelj, szerintem ha itthagynam oket miutan 2 honapra is elengedtek mindossze masfel honap elteressel, az gerinctelenseg lenne. Maradni akarok, persze nem orokre, de az egyetem elso evet szeretnem itt tolteni. Tobb okbol kifolyolag, pl. masodik tanevbe lehet menni csereprogira, azt meg nagyon szeretnem, mert a szakom helyet kinal Azsiaba, Ausztraliaba, Kanadaba es Amcsiba.

    Nem leszek jegkocka nyugi, szupi sikabatom van! :)

    Szep hetet Neked is! :)

    Puszillak

    Sara - engem is kellemesen ert, hogy vegulis belementek a dologba, s milyen megertoen kezeltek a helyzetet.
    Szolok, amint tobbet tudok a csaladrol.

    Puszi

    VálaszTörlés
  8. Szió!!

    Ez csúcsszuper!! Ezek szerint visszavárnak :)
    Tényleg szóhoz sem jutok :) Sztem tartsd meg ezt a családot örökre :DD, olyan mintha a kabalád lenne :D, amíg velük vagy semmi egetrengetően rossz dolog nem történhet veled :)

    Jó szórakozást a hétvégén! Puszi!

    u.i.: úgy hallottam ott, Stockholban is virágzik a biciklis közlekedés, béreljetek egyet, ha nem fagytok szét :) ezúttal fogadok nem szoknyát húzol :))

    VálaszTörlés
  9. Szia Fruzsi! :)

    Szankozni talan, de biciklizni (ezuttal legalabb is) hotziher hogy nem fogok! :)

    Szep hetveget!

    Puszillak

    VálaszTörlés
  10. 2 perc mulva indulok egyebkent es viszek jegyzetfuzit is. :)

    Mesesszep, fagypontoktol mentes hetveget mindenkinek!

    Melinda

    VálaszTörlés