2011. január 17., hétfő

februári IELTS, vacsi, Afrika, party és új barátom a modern technológia

No high five IELTS!
Kedden bementem a suliba. Első dolgom volt, hogy megérdeklődjem a vizsgám pontos időpontját jövő szombatra. Erre jött a hideg zuhany… Semminemű visszajelzés nem érkezett még az IELTS nyelvvizsga központtól. Gondoltam bizonyára félreértés, adatkésés vagy hasonló történt. Hamar bebizonyosodott, hogy tévedek. A központ soha nem kapta meg a jelentkezési lapom. A sulim mentegetőzött egy sort, majd bocsánatot is kértek. Awefully sorry-k repkedtek jobbra-ballra. Oké, kérdeztem, mitévők legyünk most. Az igazgató elintézett még egy hívást, én elmentem órára, majd a szünetbe visszatértünk a témára. A központ közölte, már késő a jövő szombati vizsgára jelentkezni, viszont a februárira be tudnak még rakni. Az éremnek mindig két oldala van. Annyira hátrány, mint előny. Egy eséllyel kevesebb arra az esetre, ha javító vizsgára szorulnék. Egy eséllyel több, mivel nyertem egy hónapot felkészülést illetően.
Péntekre kiderült, hogy az angol posta panaszok ezreit volt kéntelen fogadni az ünnepek után. A szolgáltatásuk rendkívül minősíthetetlen volt, mivel feladott levelek és csomagok jelentős mennyiségben rossz címre érkeztek, vagy "elkeveredtek" majd "elvesztek". Gondolom ez a sok idéző jel mutatja mennyire szkeptikus vagyok mindezzel kapcsoltban. :) Annak ellenére, hogy tudom ilyenkor az éves hajtást simán felülmúlja az ünnepek körüli rendet, de erre fel lehetne készülni, mondjuk extra ember két hétre vagy valamilyen szintű óvintézkedés. Mondjuk egy teával kevesebbet fogyasztanak a kihordók, így hamarabb címre ér a posta... Nem tudom ,de biztos van megoldás, ami nem feltétlenül drasztikus.

A keddi nap fénypontja volt a vacsi. Én még ilyen jót soha nem főztem eddig! Kívántam, hogy 11 ujjam legyen, hogy azt is megnyalhassam. Hát isteni volt. Büszke vagyok magamra. Bár kaptam némi felügyeletet az Emmától, mivel elég összetett volt az étel. Ebből a könyvből főztem, ami mellesleg az enyém. :) Karácsonyra kaptam a családtól. Nem a legjobban vannak vázolva a tennivalók, viszont a receptek egytől egyig fenomenálisak. 
A menü : tengeri sügér, ropogós pancetta (kiváló minőségű bacon) és édes burgonya. 
Akit érdekel szívesen elküldöm emailben vagy kommentben a hozzávalókat s hogyan kell elő-és elkészíteni. 

Tanzánia mánia 
Tanzánia, Arusha térsége

Ez a kaland jövőnyárra marad. Amennyiben hamarabb lesz rá keret, természetesen semmi akadálya. Idén az amerikai vakáció le fogja enni még a bankszámla bugyogóját is, anyagi gondokba pedig nem akarok keveredni. :)Az önkéntes munkák sok pénzbe kerülnek, legalább is az a jó nevű és megbízható társulat, akinél jelentkeztem. Mára megváltozott a véleményem. Mivel még nem foglaltam le a helyem, variálhatok. Így a célországot is megváltoztatom. Első emailemben kikötöttem, nekem mindegy hova megyek és küldenek, ott akarok lenni, ahol a legnagyobb szükség van segítségre. Ezt pedig nehéz eldönteni, mindenhol másak a problémák, s mégis ugyanaz. Ezt nem lehet kategorizálni. Erre a válasz az volt : segítség mindenhol elkél. Ez a kijelentés igen tiszteletre méltó és lelkes, de a küldetés úti célja teljes mértékben az én választásom. Afrika gyermek korom óta vonzott. A Szafari illatát ezerszer elképzeltem már,akkor is ha elméletileg ez lehetetlen. :) Az emberiség bölcsője. Amit leírok az nem csupán a harmadik világra igaz. Elképeszt ez a hatalmas kontraszt Afrika és a világ többi része között. Amíg mi téglaházban, kiépített kerttel a civilizáció által dajkálva élünk, ők sártapasztott kunyhókban , a Szerengetivel övezve (amire őszintén irigy vagyok) a „valós” világról oly keveset tudva. Egyébként ahova ezeket az önkéntes táborokat általában szervezik már úgymond kissé civilizáltabb térség és közeg.” Az ember természeténél fogva társas lény” – na meg önző. Most nem kell megsértődni, se protestálni, mert így van. Ahhoz nagyon tisztalelkűnek kell lenni – aminek létezését sokszor kétlem, hogy csak a mások javát  szolgálnánk mindenféle vagy akár csak a legcsekélyebb szintű elvárás nélkül. Ami motivált alapvetően a kaland, az adrenalin, hogy valóban képes leszek-e minderre. Az, hogy majd hogyan fog rám hatni a program. Az, hogy mind az amit eddig tanultam az élet során (lexikálisan és átvitt értelemben) élesben is használható e. Ebből a haszon remélhetőleg egy életre szóló lecke lesz. :) Tehát ha profitálok és jó helyre rakom a befektetni valót, s még másik is jól járnak, akkor még sem vagyok olyan rossz ember, igaz?! :) Csak kölcsönösen „kihasználjuk” egymást?





Múlthéten Gréta szülinapja volt. Ezer éve nem láttuk egymást, nagyon elfoglalt. Oxfordban élő és dolgozó ex-au pair.Eredetileg vacsorára hívtam meg, ajánlva, hogy a helyszín és időpont ő döntése. A vacsiból klubozás lett. Nem vagyok oda a helyi szórakozó helyekért, továbbá a királyság különböző részein is buliztam már, de sosem voltam elragadtatva. Nem bírom a tömeget, a tapizást, lökdösődést, azt pedig végképp nem, mikor valaki ebédje a cipőmön landol. Általánosan az angol szórakozó helyek nem az én ízlésvilágom és túlnyomó többségüknek ízlésük sincs. Ebbe az is beletartozik, hogy én jártam eddig rossz helyen. Egy eliteb klub biztosan jobban megnyerné a tetszésem, legalább higénia és stílus szempontjából. Viszont ha én nem vagyok a  "party arcok" publikus réme, jöhet akármilyen klub, akkor sem az én világom. Mielőtt félreértenétek imádok szocializálódni és szórakozni a beülős-beszélős-zenés és a baráti házibuli keretein belül. Viszont ez most a klubfüggő barátnőm estéje volt, nem mondhattam nemet. Az oxfordi Woo hoo-ba mentünk. A centrumi klubok egyike, elkényeztetett, fiatal, bugyi vadász ficsúrok és identiás zavarban lévő, semmi ruhadarabot viselő lányok lelőhelye. A tömeg iszonyatos volt, de megpróbáltuk úrrá lenni rajta. :)
Hajnali egy körül azon a ponton kötöttem ki, amikor már nem tudtam tolerálni azt a "mutációt", amin a jelenlévő emberhad ment keresztül az elmúlt órákban a bárpulttól a tánctérig. Kimentem friss levegőt szippantani. Le kellett raknom az kólámat, ami mellesleg szinte tele volt. Be passzoltam a többi, oldalra tett lötty közé, ahonnan többet fel se vettem. :) Két erősen feminista, józan lánnyal szóba elegyedtem. Rövid idő után elkezdték tippelgetni honnan is származom. Jött minden, csak nem a megfelelő, így rásegítettem annyival, hogy : Kelet-Európa. Erre két merev arcberendezés tekint rám. :) Válasz : "Én nem tudom mi van Németországtól Keletre, bocsi." Ezt már annyiszor kaptam. Volt aki azzal jött mikor említettem magyar vagyok, hogy ők bizony két városban is jártak ott - Pesten és Budán. -.-ˇ Vagy, hogy most az én barátnőm, Hanka cseh vagy szlovák, mert nem igazán vannak tisztába azzal, hogy is van ez Csehszlovákiában. Error!



iPhoned myself

A modern technológia arca elképesztő, fantasztikus, lehengerlő. És én még csak egy kisebihal vagyok a tudomány terén. Hogy is mondjam?! – kóstolgatok és ízlik. A napokban pedig odáig jutottam, hogy beleharaptam az almába. A híres Apple család„gyümölcsének” egyikét élvezem : az iPhone 3g-t. Smart phone - angolul már csak így emlegetik a mobilszámítógépet. Okos kis szerkentyű. Körülbelül 8 és fél órája vagyok magam is tulaj és imádom. Az otthoni kínálatot nem tudom, de Angliában annyira kedvező csomagba „osztogatják” az iPhone-t, hogy hiba lenne kihagyni. 35 font havi előfizetés, ami korlátlan hívásokat (Egyesült Királyságon belül), 600 limitált szöveges üzenetet („hazai” és nemzetközi szinten) és ingyenes Internet hozzáférhetőséget kínál. Ezzel meg is indokoltam a kérdéseket. Szuper kis gép. Mivel a családi életem 100, egyéb társasági életem 40 százalékát net-kontakttal végzem, idejét éreztem, hogy egy korszerű telefont szerezzek. Számomra kicsit még minden kínai, de a gyakorlat teszi a mestert. ;)

Szép napot!

Melinda

( Ps.: a hétvégi bejegyzés pár napon belül jön )


10 megjegyzés:

  1. Hellóka!

    először is:grat az új mobilhoz!! :)))

    A nyelvsulis sztori hihetetlen. gondolom mikor megtudtad kiment minden (hideg)vér a fejedből. nemcsodálom. teljesen át tudom érezni, hogy mit éreztél.. mert én azt utálom a leginkább mikor azt hiszem minden sinen van, a magam részéről megtettem mindent és akkor közlik vagy rájövök, h mégsem. fúúú... ha ilyenkor nem számolnék el 10-ig, tutira menten szétrobbannék. erről van egy jó kis sztorim am xD.. tanácsoltam bnőmnek is a 10 ig számolást... másnap bezséltünk, kérdeztem tőle h na sikerült számolni... ő meg: ja, sikerült, de sajna csak 8 ig bírtam. xDDD

    Jamie iszonyat jó, csak kicsit hanyagok a receptjei és az angolja sem tökély :DD anno sokat néztem a főzős műsorait, a szinkronhangját is imádom.. :D

    éés.. Kiábrándító, h ilyen hülye angolok vannak.. miazh nem tudja mi van No.-nál keletebbre.. ? talán leragadt ott töri órán, h a Föld tányér alakú.. Anglia meg a tányér közepén van... pff. -.-"

    Afrikához sok sikert, ez olyan dolog amit nem célszerű elsietni, oltások is kellenek meg miegymás...

    Várom a többi hírt!
    cupp

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Nagyon szeretem olvasni a blogod, mert Veled mindig történik valami. Sajnos nem mindig pozitív, mint ez a vizsgás dolog is, de próbáld magad azzal nyugtatni, hogy ennek így kellett lennie. Nem véletlenül "veszett el" a jelentkezésed. - Én az ilyen szerencsétlenségeket így szoktam felfogni.

    Gratu a vacsihoz! :)

    Afrika: tényleg nagyon érdekes, hogy más-más népek mennyire különbözően élnek. És még mindig bátor dolognak tartom az expedíciódat. :)

    Egyetértek Fruzsival: felháborító egyesek műveletlensége. :S:S

    Nagyon jól néz ki az új szerzeményed! :) Gratu hozzá! :)

    Üdv
    Rita :)

    VálaszTörlés
  3. Szió Fruzsi!

    Köszike szépen, a gép még kicsit húzza az agyam. Most fogyózók az ujjbegyeimre mert nem illik az érintőképernyőmhöz. :)

    Nem húztam fel magam az ügyintézés miatt. Tudtam, valami mulasztás történt ami miatt világ vége nem lehet. Azzal meg amúgy sem érek semmit, csak összeráncolnám a homlokom ami meg árt a szépségnek. :)

    Én szeretem Jamie úgy ahogy van. Pasi, kiköpött örök gyerek, hiába apa.. Egyébként is addig jó míg meg tudod tartani gyermek éned szíved mélyen :) attól mert pasi diszkrimináció lenne azt mondani, h ezért szétszórt vagy nem precíz eléggé. Ez ő.

    Nem minden angol hülye azért.. még ha nem is földrajzból.. :) meg én ezt nem is jelenteném ki..

    Afrika még messze van, de én is szorítok h összejöjjön!

    Szép hetet! :)

    VálaszTörlés
  4. Szió Rita!

    Az élet olyan, mint a blogom (vagy mindenki más és hasonló karakter blogja) hol pozitív, hol negatív.. pont ahogy kell. :)

    köszi a vacsis gratut, igazán fini volt! Ma éppen félbarna kenyeret sütöttem! :)

    Amit Afrikával kapcsolatban írtam s meg is jegyeztem nem csak az említett kontinensre vonatkozik, nagyon elgondolkoztató.

    Szép hetet Neked is!

    VálaszTörlés
  5. jójó valóban nem szép ezt mondani, de akkor mondom úgy, h a felnövekvő angol generáció majdhogynem borsóagyakon él. az idősebbekről valóban sértő így nyilatkozni, nekik még talán van némi rálátásuk a dolgokra és korábbról megtanultak ezt-azt. nem akartam általánosítani, magyarok közt is vannak ilyenek biztosan, de itthon azért sokkal másabbak a viszonyok. nemhiszem, h egy középiskolás ne tudná, hol van Anglia vagy hogy csehország és szlovákia 2 külön ország. kicsit felháborodtam és eltúloztam a dolgot :D

    szép hetet neked is!!

    VálaszTörlés
  6. haha.. :D tudod Fruzsi, a Csehszlovákiával kapcsolatos megjegyzés a nagypapesz által hangzott el... :) De az tény, hogy a brit nagy általánosan nem a legjobbak földrajzból. Ez egy tény, ők maguk is mondták, hogy e bizonyos vonaltól nem is tanulnak tovább Európáról, még nagy vonalakban semmi. A 12 éves host gyerek mikor Prágába mentem azt mondta, az Írország fővárosa. Ez a fájt eddig a legeslegjobban. Mivel akárhogy nem szimpatizál Anglia az írekkel, illik tudni mi van a tenger túl oldalán, mondhatni egy köpésre. :)

    VálaszTörlés
  7. hello:)
    huhh.a suli az durva,de a lényeg,h látos az érem két oldalát.pirospont :)

    Jamiet imádom. amikor azt mondja,h meglocsoljuk egy kis olívaolajjal és a fél üveget kiboratja, vagy ,h egy szösszenetnyi időre van szükségünk.. de a legjobb a rusztikusan tálaljuk:D

    nálunk a főzés eléggé tabu. pl múltkor gondolkoztam,h mi lenne ha csinálnék vmit,de rájöttem,h itt mondhatni hozzávaló sincs,hiszem itt a fagyasztó a konyhakert,a hentes,a zöldséges és minden más. életemben nem ettem még ennyi ilyesmi kaját mint az itt töltött majdnem 3 hónap alatt.

    Afrika :) irigyellek kicsit,h megvan benned az az erő és vágy és kitartás és jólelkúség,ami mindehhez kell. a tisztaszívűséget kihagytam.. de tényleg. én nem tudnék elvonatkoztatni és ahogy magamat ismerem kirázna a hideg,pedig a segítőszándék bennem van.

    a telefonod bazijó. akkor te is klubtag vagy - a telefonjukat ujjukkal irányító fura lények - nagyon menő és ez a csomag is :P

    Minden jót :)

    VálaszTörlés
  8. ja igen és a tandemugrás nagyon király lehet. tervben van nálam is!!

    VálaszTörlés
  9. Szió Sára!

    Elég rossz, ha fagyós kaján kell élned. Hozzávalók nélkül a főzés tényleg nem könnyű. Nekem minden adott, kész piac van a konyhaszekrényben. :) Legalább 60 féle fűszer...
    Majd főzünk együtt valamit, ígérem. :)

    Tandem. :) Igen, merész. Alig várom, hogy már a gép peremén pisiljem össze fele magam az ugrás előtt. :) Valószínűleg az amerikai túra alatt fogjuk bevállalni a barátom és én. :) Tudod mi a legújabb cucc a listán?? :) RODEO! - beyond joking!

    VálaszTörlés